Foto:Porsche

Novi Porsche 911 GT3 RS je zvanično predstavljen kao perjanica 911 familije inspirisana auto-moto sportom, a kako nemački proizvođač tvrdi, ovaj model je „najbolje aerodinamički optimizovan 911 ikada koji je fokusiran na vožnju na stazi“.

Sa početnom cenom od oko 200.000 evra, radi se o prvom GT3 RS modelu od 2018. i prvom koji je baziran na 992 generaciji modela 911.

Iza vozača se nalazi četvorolitarski atmosferski motor sa 6 cilindara, koji razvija 525 KS što omogućava ubrzanje od 0 do 100 km/h za 3,2 sekunde i maksimalnu brzinu od 296 km/h. Ovaj agregat je uparen sa unapređenim sedmostepenim PDK menjačem sa dvostrukim kvačilom, koji ima kraće prenosne odnosne nego kod standardnog 911. Tu je i izbor tri moda vožnje: Normal, Sport i Track. Kako bi se unapredile performanse i aerodinamika, GT3 RS je mehaničku inspiraciju dobio od aktuelnog 911 GT3 R, GT trkačkog automobila za klijente.

Foto:Porsche

Zahvaljujući brojnim promenama na automobilu, 911 GT3 RS ima duplo veći potisak od modela 991.2 generacije, a čak tri puta više od aktuelnog 911 GT3. Pri 200 km/h, ovaj primerak proizvodi 409 kilograma potiska, i čak 860 kg pri 285 km/h.

Foto:Porsche

Ovo je prvi 911 legalan za vožnju na javnim saobraćajnicama koji ima centralni hladnjak koji se nalazi u nosu automobila. Na ovaj način se stvorio prostor za komponente integrisane aktivne aerodinamike na obe strane automobila u vidu konstantno podesivih krilaca.

Foto:Porsche

Ne treba zanemariti i najveći spojler ikada ugrađen na jedan 911 namenjen za javni saobraćaj. Ovaj spojler se čak i diže više od krova, a njegova širina je oko 1,80 metara. Novi 911 GT3 RS ima čak i DRS sistem umanjenja aerodinamičnog otpora koji je poznat iz Formule 1.

Foto:Porsche

Novi GT3 RS ima 1.450 kilograma, što je 20 kilograma više od prethodnika. Za one koji planiraju da ovaj model uglavnom voze po stazi, dostupan je i Clubsport paket u vidu besplatne opcije, koja uključuje aparat za gašenje požara, pojaseve sa vezivanjem u šest tačaka i čelični zaštitni kavez.

Foto:Porsche

Tu je i Weissach paket sa cenom od oko 30.000 evra koji dodaje točkove od magnezijuma, ali i karbonsku haubu, retrovizore i spojler. Iako je GT3 RS dosta skuplji od prethodne generacije, i dalje nije najskuplji 911. Prvo mesto i dalje drži limitirani Porsche 911 Sport Classic sa cenom većom od 250.000 evra.

Foto:Porsche

I dok Porsche ubrzava planove elektrifikacije za veći deo game, 911, uključujući i verziju GT3 RS, će za sada zadržati motor sa unutrašnjim sagorevanjem. Ipak, kompanija je saopštila da je hibridni pogon u razmatranju za ovaj model.

Bonus video: Šumadija, Porsche i 5.200 konjskih snaga u jednom danu

Pratite nas i na društvenim mrežama: Facebook Twitter Instagram