Novi Porsche 911 GT3 RS je zvanično predstavljen kao perjanica 911 familije inspirisana auto-moto sportom, a kako nemački proizvođač tvrdi, ovaj model je „najbolje aerodinamički optimizovan 911 ikada koji je fokusiran na vožnju na stazi“.
Sa početnom cenom od oko 200.000 evra, radi se o prvom GT3 RS modelu od 2018. i prvom koji je baziran na 992 generaciji modela 911.
Iza vozača se nalazi četvorolitarski atmosferski motor sa 6 cilindara, koji razvija 525 KS što omogućava ubrzanje od 0 do 100 km/h za 3,2 sekunde i maksimalnu brzinu od 296 km/h. Ovaj agregat je uparen sa unapređenim sedmostepenim PDK menjačem sa dvostrukim kvačilom, koji ima kraće prenosne odnosne nego kod standardnog 911. Tu je i izbor tri moda vožnje: Normal, Sport i Track. Kako bi se unapredile performanse i aerodinamika, GT3 RS je mehaničku inspiraciju dobio od aktuelnog 911 GT3 R, GT trkačkog automobila za klijente.
Zahvaljujući brojnim promenama na automobilu, 911 GT3 RS ima duplo veći potisak od modela 991.2 generacije, a čak tri puta više od aktuelnog 911 GT3. Pri 200 km/h, ovaj primerak proizvodi 409 kilograma potiska, i čak 860 kg pri 285 km/h.
Ovo je prvi 911 legalan za vožnju na javnim saobraćajnicama koji ima centralni hladnjak koji se nalazi u nosu automobila. Na ovaj način se stvorio prostor za komponente integrisane aktivne aerodinamike na obe strane automobila u vidu konstantno podesivih krilaca.
Ne treba zanemariti i najveći spojler ikada ugrađen na jedan 911 namenjen za javni saobraćaj. Ovaj spojler se čak i diže više od krova, a njegova širina je oko 1,80 metara. Novi 911 GT3 RS ima čak i DRS sistem umanjenja aerodinamičnog otpora koji je poznat iz Formule 1.
Novi GT3 RS ima 1.450 kilograma, što je 20 kilograma više od prethodnika. Za one koji planiraju da ovaj model uglavnom voze po stazi, dostupan je i Clubsport paket u vidu besplatne opcije, koja uključuje aparat za gašenje požara, pojaseve sa vezivanjem u šest tačaka i čelični zaštitni kavez.
Tu je i Weissach paket sa cenom od oko 30.000 evra koji dodaje točkove od magnezijuma, ali i karbonsku haubu, retrovizore i spojler. Iako je GT3 RS dosta skuplji od prethodne generacije, i dalje nije najskuplji 911. Prvo mesto i dalje drži limitirani Porsche 911 Sport Classic sa cenom većom od 250.000 evra.
I dok Porsche ubrzava planove elektrifikacije za veći deo game, 911, uključujući i verziju GT3 RS, će za sada zadržati motor sa unutrašnjim sagorevanjem. Ipak, kompanija je saopštila da je hibridni pogon u razmatranju za ovaj model.
Bonus video: Šumadija, Porsche i 5.200 konjskih snaga u jednom danu
Pratite nas i na društvenim mrežama: Facebook Twitter Instagram