Foto:Shutterstock/Ewa Studio

Mnogi kupci polovnih automobila rado kupuju u Nemačkoj jer smatraju da su ta vozila korišćena na kvalitetnim nemačkim putevima, ali najnovije istraživanje je pokazalo da to nije uvek slučaj, jer deo automobila na nemačkom tržištu polovnjaka uopšte nije vožen u Nemačkoj.

Nemačka je sa godinama postala popularno mesto za kupovinu polovnih automobila. Ta vozila su posebno poželjna na našim prostorima, gde većina misli da automobili sa zapada nemaju nedostataka ili skrivenih oštećenja. Prema nemačkoj Saveznoj upravi za saobraćajna vozila, svake godine oko dva miliona nemačkih polovnih automobila se ponovo registruje u drugim zemljama.

Međutim, na nemačkom tržištu polovnih automobila postoji čudan paradoks: neki automobili uopšte nisu voženi na nemačkim putevima. Najpopularniji oglasi u Nemačkoj imaju milione vozila, tako da je izbor automobila za prodaju veći nego bilo gde u Evropi. Međutim, neki automobili u tim oglasima mogu biti iz drugih zemalja.

CarVertical tvrdi da 4,3 posto polovnih automobila koji se prodaju u Nemačkoj možda nikada nisu videli puteve Berlina, Minhena ili Hamburga, kao ni kultni auto-ban, jer su došli iz drugih zemalja. Vodeće zemlje u kojima su polovni automobili prvi put registrovani pre uvoza u Nemačku su Italija (16,6%), Francuska (12,7%), SAD (10,6%), Belgija (9,1%) i Rumunija (5,1%).

„4,3 posto polovnih automobila sa evidentiranim istorijskim podacima u Nemačkoj ima podatke zabeležene u stranim zemljama. Primetili smo da ljudi prodaju skupe modele u Nemačkoj, ali naši podaci sugerišu da mnogi od njih nikada nisu korišćeni u toj zemlji. To stvara privid da kupujete dobro održavan nemački automobil, dok se zapravo uvozi iz Italije, Francuske ili Rumunije“, objašnjava Matas Buzelis, vođa komunikacija i stručnjak za automobile u carVerticalu.

Matas Buzelis, polovni automobili
Matas Buzelis Foto: carVertical

Prema Buzelisu, nedostatak novih automobila utiče na ograničen izbor visokokvalitetnih automobila na tržištu polovnih vozila. Zbog toga neki prodavci pokušavaju da prodaju svoja vozila oglašavajući ih u Nemačkoj, jer je tamo veća publika. Ako neko ne može da proda svoj automobil u Češkoj ili Rumuniji, može da pokuša negde drugde, a izbor se uglavnom svodi na Nemačku.

Nemačka ima dugu istoriju privlačenja kupaca automobila iz istočne Evrope, koja potiče iz vremena kada su te zemlje bile okupirane od strane Sovjetskog Saveza. U to vreme su se u Rusiji proizvodila samo vozila lošeg kvaliteta, kojima je nedostajala udobnost i pouzdanost. Kao rezultat toga, svi su želeli vozila iz uvoza, a Nemačka je bila prvo mesto na kojem su ih tražili.

Kako prenosi Auto Klub, popularan mit je da vozači u Nemačkoj kupuju novije, bolje opremljene i skuplje automobile, dok istovremeno strogo prate preporuke proizvođača za održavanje. U stvarnosti, ovi stereotipi mogu da navedu ljude da kupuju bez pregleda izveštaja o istoriji ili savetovanja sa kvalifikovanim mehaničarem.

Bonus video: Može li da propadne nemačka auto-industrija?