Pre osam godina predstavljen je gradski automobil Opel Corsa E koji se pokazao kao jedan od najpouzdanijih modela u svojoj klasi, a sada predstavlja polovnjaka koji nudi dosta toga po razumnoj ceni.
Opel Corsa se u svojih 6 generacija etablirala kao jedan od omiljenih gradskih automobila na našim prostorima. Prva generacija je predstavljena davne 1982. godine, a njen imidž je od tada samo rastao zbog privlačnog dizajna i izrade koja je osiguravala trajnost. Ipak, to nisu bili jedini Corsini aduti, jer je sve to dolazilo po povoljnoj ceni, a pouzdanost je uvek imala dobru reputaciju.
Model za oznakom E debitovao je 2014. godine na Salonu automobiila u Parizu, a krajem 2019. je zamenjen novim modelom. Međutim, pre osam godina, mnogi su smatrali da je Corsa E zapravo bila redizajn tada aktuelne generacije D. Razlog se krije u pokušaju uštede Opela koji je zapravo samo jako redizajnirao prethodni model koji je nastao u saradnji sa Fijatom, zbog čega liči na Grande Punta.
Zvanično, Corsa E je bila sasvim novi model, jer je gotovo svaki spoljašnji i unutrašnji deo bio u manjoj ili većoj meri redizajniran, a platforma je u potpunosti rekonstruisana. To je značilo da je došlo do novih podešavanja vešanja, upravljača, ali i poboljšanja na motoru i menjaču.
Na polju tehnike, Opel je sa generacijom E rešio sve poznate mane prethodnog modela, kao što su škripanje kočnica, problemi sa ručnom kočnicom, ABS i ESP sistemima i slično. Debijem nove generacije predstavljen je gradski automobil koji se pokazao jednim od najpouzdanijih modela u svojoj klasi. Upravo su zbog toga rent-a-car kompanije birale Corsu E više nego druge automobile.
Kao što smo već rekli, unutrašnjost je redizajnirana po pitanju modernosti i funkcionalnosti, zbog čega čak i danas zadovoljava izgledom i kvalitetom, ali i prostranošću. Materijali su vrlo trajni i otporni na korišćenje, zbog čega nema mnogo vizuelno istrošenih primeraka, čak ni među onima sa nešto većom kilometražom.
Ako vam je prostranost bitna, odaberite verziju sa petoro vrata, koja pozadi nudi više mesta za glavu od modela sa troje vrata. Prtljažnik nudi zapreminu sličnu kao kod drugih modernih gradskih automobila, a klima uređaj ćete pronaći u svakom primerku.
Što se održavanja tiče, napomenuli smo već da Corsa E deli dosta toga sa prethodnom generacijom, zbog čega nisu prijavljene bitnije mane koje su inače uobičajene na novim automobilima. Servisne statistike su odlične, a Corsa E je definitivno jedan od najboljih izbora polovnog gradskog automobila.
Svi motori u ponudi su već dugo godina poznati, ali kako piše Auto Klub, bolji izbor od 1,2 i 1,4-litarskih atmosferskh benzinaca je štedljivi 1,3-litarski dizelaš. Ako vam pouzdanost i efikasnost ima prioritet nad performansama, sa njim ne možete da pogrešite. Sa druge strane, jednolitarski trocilindarski turbo-benzinac je mnogo življi ali i skuplji, a postoji i paprena OPC varijanta.
Što se cena tiče, polovna Corsa E na domaćim oglasima polovnih automobila kreće od oko 5 hiljada evra, dok je za bolje opremljen model sa manjom kilometražom potrebno izdvojiti više od 7 hiljada evra, a primerci iz 2018. i 2019. godine uglavnom imaju cenu od oko 10 hiljada evra.
Bonus video: Valja li nova Opel Mokka?