Druga generacija modela Nissan Qashqai je, kao i prva, bila vrlo popularna kod kupaca u Srbiji. Štaviše, ovaj Qashqai je bio najprodavaniji krosover u našoj zemlji, te se opravdano smatra omiljenim gradskim SUV-om među Srbima. Mnogi su bili zadovoljni niskim troškovima i visokim nivoom udobnosti, sofisticiranosti, prostranosti i sigurnosti, ali šta od svega toga ostaje nakon godina?
Nissan Qashqai druge generacije je dobio značajan redizajn 2017. godine, a neke promene u motorima su usvojene godinu dana kasnije. Raspon motora je uključivao 1,5-litarske i 1,6-litarske dizelaše. Ako preferirate benzin, možete izabrati 1,2-litarski ili 1,6-litarski motor sa turbo punjačem. U oba slučaja, manji motori su zapravo bili poželjniji. CVT automatski menjač, nazvan Xtronic, bio je dostupan na 1.2 benzincu i 1.6 dizelu.
Taj redizajn je doneo niz promena, uključujući novu gamu motora. Bila je dostupna verzija sa 1,3-litarskim benzinskim motorom od 138 KS, a zatim i verzija sa istim motorom od 158 KS. Na strani dizela, bio je dostupan 1,5-litarski motor sa 113 KS. Dizel motor zapremine 1,7 litara sa 148 KS je predstavljen 2019. godine.
Što se tiče opreme, osnovni modeli su imali klima uređaj i tempomat.
Viši paketi su uključivali alu-felne, dvozonsku klimu, automatska svetla i brisače, razne nadogradnje infotejmenta, pristup bez ključa i još mnogo toga.
Na putu, 1.3 benzinac manje snage postiže dobar kompromis između glatke vožnje i ekonomičnosti. Dovoljno je brz u svakodnevnoj upotrebi i efikasno zamenjuje prethodne jedinice od 1,2 i 1,6 litara, od kojih nijedna nije impresionirala onako kako bi trebalo, navodi Auto Bild u svom testu.
Dizel zapremine 1,5 litara je moćan i pruža puno obrtnog momenta već pri niskim obrtajima, mada se povremeno oseti grubost motora. Opšti utisak je da Qashqai ima odličnu ravnotežu između udobnosti vožnje i upravljanja. Upravljač je dobro podešen, karoserija se ne naginje previše u krivinama i pruža dobro prianjanje, a Qashqai se takođe stabilno vozi po neravninama i rupama, posebno ako izbegavate najveće felne od 19 inča. Pored toga, japanski krosover uspešno eliminiše buku od vetra i točkova.
Iako su noviji konkurenti poput Seat Atece prestigli Qashqai po veličini, prtljažnik Qashqaija ima dovoljno mesta za sklopljena dečja kolica i nekoliko torbi. Neki paketi opreme uključuju pregrade prtljažnika koje se mogu koristiti za segmentaciju ili podizanje poda prtljažnika. Ako spustite zadnja sedišta, možete čak smestiti i bicikl za odrasle.
Ako planirate često da prevozite više putnika, isplati se izbor modela bez panoramskog staklenog krova, jer on smanjuje prostor za glavu. Takođe, zadnja sedišta su dovoljno prostrana da se može smestiti troje ljudi jedan pored drugog, ili da dve odrasle osobe putuju vrlo udobno.
Prostranost je adut i napred, a kvalitet instrument table predstavlja pravi korak napred u odnosu na prvu generaciju, što daje novijem modelu otmen utisak.
Bezbednost Qashqaija potvrđena je sa pet zvezdica na Euro NCAP testu, mada ograničena preglednost pozadi znači da je poželjno izabrati model sa senzorima za parkiranje ili kamerom za vožnju unazad.
Nissan je Qashqai druge generacije nudio sa pogonom na prednjim ili na sva četiri točka. Velika većina kupaca odlučuje se za prvu opciju, ali ako želite mogućnost pogona na sva četiri točka, to znači dodatni dodatni trošak za snažniji dizel motor sa jednim od viših nivoa opreme.
Qashqai je veoma popularan izbor među porodicama, pa obratite pažnju na ogrebotine oko prtljažnika i zadnjih vrata, kao i na opštu istrošenost zadnjih sedišta. Imajte na umu da ćete kod modela koje pokreće 1,5-litarski dizel motor morati da zamenite kaiš na svakih pet godina, pa ako se automobil koji gledate približava ovoj starosti ili kilometraži, proverite da li je to obavljeno. Svi ostali motori koriste lanac.
Svaki Qashqai, uključujući osnovnu opremu, dolazi sa klima uređajem i USB ulazom. Međutim, trebalo bi da razmotrite više nivoe opreme kako biste dobili dvozonsku klimu, alu-felne i kožni volan.
Kako piše Auto Klub, ako kupujete jedan od ranijih Qashqaija pre redizajna, preporuka je 1,5-litarski dizel, posebno ako provodite dosta vremena na auto-putu. Od kasnijih modela, dobar izbor je 1,3-litarski benzinac koji spaja uglađenost i profinjenost sa razumnom ekonomičnošću.
Bonus video: Vozili smo poslednju generaciju modela Nissan Qashqai
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare