Foto: Miloš Nikodijević

I dok su danas cene sportskih automobila često sačinjene od šest cifara, a ovakvi modeli dostupni isključivo prebogatim kupcima, nekada su stvari funkcionisale drugačije. Mnogo drugačije. Od kosmopolitskog Njujorka, preko ruralne Ajove, pa do uvek sunčane Kalifornije i vrelog Teksasa, Mustang je osvojio Ameriku i postao nešto mnogo više od jeftinog sportskog automobila. Automobil sa hromiranim konjem u galopu evoluirao je u pop-kulturni fenomen, filmsku zvezdu, a kasnije i u gospodara staza i ikonu uličnih trka od semafora do semafora. I, što je najbolje od svega - Mustang nije bio nedostižan.

Prvi Mustang je ugledao svetlost dana 17. aprila 1964. godine u Njujorku, i to je bio Wimbledon White kabriolet. Kao otelotvorenje američkog sna, Mustang je zapalio javnost, te je oko 22.000 automobila kupljeno već tada.

Foto: Miloš Nikodijević

Pomama za Mustangom nastavila se tokom cele godine, a njegov uticaj bio je toliko veliki da je čitava klasa automobila nazvana po njemu. Naime, iako su i pre Mustanga postojali kompaktni automobili, makar po američkim standardima, Mustang je u upotrebu uveo termin Pony Car.

Te 1964. godine, cena Mustanga bila je 2.368 dolara, što je nešto više od 21.000 današnjih zelenih novčanica, ali ono što je bilo mnogo bitnije je činjenica da je Mustang bio čak 1.000 dolara jeftiniji od bilo kakve bliske konkurencije. Pristupačna cena, sveprisutni marketing i dobro promišljen dizajn su učinili svoje i Mustang je do 1966. godine prodat u preko milion primeraka.

Foto: Miloš Nikodijević

Koji proizvođač je samo tri nedelje pre Forda predstavio model koji je dimenzijama i oblikom pripadao Pony Car klasi, ali je izgubio tu bitku od Mustanga, saznajte ovde.

Izvor: Autoslavia

Bonus video: MG automobili se vraćaju u naš region, pogledajte koji modeli će se prodavati u Srbiji

Pratite nas i na društvenim mrežama: Facebook Twitter Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar