Mercedes je pre tačno pola veka predstavio koncept automobila koji im je značajno pomogao da sigurnosne sisteme ugrade u serijske automobile, i da na taj način smanje broj povređenih i poginulih u saobraćajnim nesrećama.
A tada se itekako ginulo. Primera radi, 1970. godine je samo na putevima u Zapadnoj Nemačkoj u saobraćaju poginulo čak 19.193 ljudi, a slične rekordne brojke postignute su i u drugim zemljama.
Zbog toga je počelo da se razmišlja o novim sigurnosnim aspektima vozila, a osnovano je i Evropsko udruženje za unapređenu sigurnost vozila (European Enhanced Vehicle-safety Committee – EEVC). Jedan od aktivnih učesnika bio je i Mercedes i na zahtev EEVC-a razvio je eksperimentalno sigurnosno vozilo (Experimental Safety Vehicles – ESV). Mercedes je u oktobru 1971. godine predstavio svoje prvo takvo vozilo, koncept ESF 05. Osnova je bio W114, a imao je niz inovacija za to doba. Bez ikakvih oštećenja podnosio je udarce do brzine od 16 km/h, a podvrgnut je i testovima frontalnog sudara pri 80 km/h i bočnog sudara pri 20 km/h.
Kako bi podneo visoke zahteve Mercedes je dodatno ojačao karoseriju, međuosovinski razmak je povećan za 100 mm, a prednji deo je produžen 370 mm. Kako bi se dobila veća deformacijska zona, ispod poklopca je ugrađen V6 motor.
Kako piše Index.hr, automobil je imao samopodesive pojaseve sa vezivanjem u tri tačke, prednje i zadnje vazdušne jastuke, a imao je i ABS. Tačka na i je bio sistem čišćenja prednjih farova za postizanje bolje vidljivosti. Prilično impresivno za 1971. godinu. Kada se sve spoji, ovo vozilo je bilo čak 655 mm duže i 655 kg teže od standardnog Mercedesa W114.
Mercedes je ukupno proizveo 35 sigurnosnih koncept modela, a poslednji je bio ESF 2019 i bavio se sigurnosnim aspektom električnih pogona. Na kraju da kažemo da je prošle godine u celoj Nemačkoj na putevima poginulo ukupno 2.719 osoba. Drastičan pomak u odnosu na 1970-e, zar ne?
Bonus video: Kad se ložiš na Mercedes, pa ga napraviš od drveta
***
Pratite nas i na društvenim mrežama: