Iako ovde mnogo pišemo o električnim modelima i trendu promene koji ne samo da dolazi, već je uveliko aktuelan, priznajemo da smo i sami bili iznenađeni najnovijim vestima iz Detroita. U tekstu koji sledi naslađujemo se naučno-fantastičnim tehničkim podacima koji opisuju prvog "hummera" na struju.
Predstavljanje električnog “hummera” znači samo jedno – finalnu potvrdu neminovnosti elektrifikacije svih klasa i modela automobila u najskorijoj budućnosti.
Ako je jedan “hummer”, stvoren da bude vojno vozilo, poznato po potrošnji enormnih količina goriva doživeo električnu evoluciju, onda i oni najveći skeptici treba da se pomire sa činjenicom da ćemo u roku od nekoliko godina biti svedoci potpune elektrifikacije svakog modela automobila kog danas pokreće motor sa unutrašnjim sagorevanjem.
Vozilo gabarita i performansi originalnog “hummera”, začeto je u “prljavom” industrijskom Detroitu, prvom epicentru svetske auto-industrije, izgrađenom na V8 motorima sa ogromnim kubikažama i još većom potrošnjom.
A sada je ponovo rođeno i to kao kao potpuno čisti dominator “offroad” terena i nečujni gradski “lifestyle supertruck”, pa onda – koji izgovor može da ima bilo koji proizvođač da nastavi bez EV varijacija svojih modela?
To je neka druga tema, koju ćemo za sada da ostavimo po strani kako bismo se naslađivali naučno-fantastičnim tehničkim podacima koje “hummer EV” nudi.
– Snaga od 1.000 “konja”
– Obrtni moment elektromotora 1.085 Nm, obrtni moment na točkovima 15.592 Nm.
– Ubrzanje od 0-100 km/h za 3 sekunde.
– Domet 560 kilometara.
– Upravljanje na sva četiri točka i opcija dijagonalnog kretanja na terenu.
Sve ovo je za klasu bolje od budućeg glavnog konkurenta na tržištu, Teslinog “cybertruck” modela, koji je najavio domet od 400 kilometara i ubrzanje od 0-100 km/h za 4,5 sekundi.
Futuristička, ali i dalje prepoznatljiva, sada osvetljena prednja maska, savršeni je uvod u potpuno promenjen dizajn “hummera”, koji uprkos svim izmenama odaje utisak poznatog, starog prijatelja.
Enterijerom verzije Edition 1 dominiraju maskirne šare, ogromni ekrani i modularni krov, koji je moguće potpuno skinuti i “sakriti” ispod haube vozila. Idealno za bešumno kruziranje i poziranje na pravim mestima.
Pored ispunjavanja svih zahteva modernog potrošača, u GMC-u nisu zaboravili na terensku vožnju koja je integralni deo nasleđa originalnog “hummera”. Opcija upravljanja na sva četiri točka donosi mogućnost dijagonalnog kretanja u tzv. “Crab mode-u”, predviđenom za savlađivanje ekstremno teških terena.
Ukoliko ni to ne uspe da izvadi vozača iz nezgodne pozicije na terenu, opcija podizanja vozila za dodatnih 15 cm sigurno hoće. Uz pomenute karakteristike, ali i kamere u podu vozila i potpuno oklopljeno podvozje, “offroad” avanturama dolazi kraj tek sa praznom baterijom.
Srce vozila predstavlja moćna baterija od 350 kW koja napaja elektromotor brutalne snage, ali i brojne sisteme asistencije u vožnji. “Hummer EV” donosi čak i opciju autonomne vožnje.
Iako je najavljen za jesen 2021. godine, “hummer EV” već ima najvećeg fana – Arnolda Švarcenegera lično. Čuveni glumac je ujedno i veliki borac za smanjenje emisije izduvnih gasova, pa je već pre skoro 10 godina elektrifikovao svog originalnog “hummer-a H1”.
Ukoliko bi GMC pridobio Terminatora na svoju stranu, to bi bio prilično jak udarac za Teslu, zar ne?
„Hummer EV“ će se nuditi u četiri verzije, koje će se razlikovati po broju elektromotora (u ponudi su dva ili tri), u autonomiji (od 400 do 560 km) i snazi (od 625 do 1.000 KS).
Samim tim, cena za osnovnu verziju biće od 79.000 dolara, dok će top model „Edition 1“, koji stiže na jesen sledeće godine, koštati 112.000 dolara.
Video:
***
Pratite nas i na društvenim mrežama: