Megane Conquest, test
Megane Conquest Foto:Renault

Svaka sličnost sa BMW-om X4 ili Mercedes-Benz GLE kupeom ovde je namerna. S tim da ovaj Renault ne pokušava da zagazi u premijum segment, već da vrlo popularnu kupe-SUV formu ponudi i kupcima koji nisu spremni da izdvoje previše novca za automobil, ali koji žele da budu u trendu. Tako je Renault Megane Conquest zapravo jedan od prvih kupe-SUV modela, takoreći, za narod. Ekipa Nova.rs portala imala je priliku da se upozna sa francuskim novitetom na regionalnoj prezentaciji u Hrvatskoj.

Svako ko prati kretanje automobilskog tržišta i trendova zna da su se klase vozila i te kako razmnožile. Krosoveri i SUV-ovi preuzimaju primat u prodaji, pa su se logično proširili i u druge klase, te ih sada ima svuda. U B, C i D segmentima, a uskoro očekujemo i u A (što smo videli na konceptima Toyote Aygo ili Smarta). Dodajte tome i novu podklasu, odnosno SUV modele sa opadajućom linijom krova, koji se zovu kupe SUV-ovi, a koju je stvorio BMW X6. U toj klasi do skoro smo imali isključivo premijum modele poput Mercedes-Benza, BMW-a, Audija, Porschea i drugih luksuznih brendova.

Megane Conquest, test
Megane Conquest Foto:Renault

Renault je rešio da to malo promeni i da ovu karoseriju u trendu ponudi srednjoj klasi. Tako je nastao Megane Conquest, kupe iz C-SUV segmenta koji je nastao na CMF-B platformi koji deli sa modelima Clio, Captur, Nissan Juke.

Iako prvenac u novoj klasi, ovaj Renault se dizajnerski nije udaljio od game, štaviše izgledom govori da je reč o povišenom i većem Clio/Captur/Meganu sa atraktivnom linijom zadnjeg dela.

Renault Megane Conquest
Renault Megane Conquest Foto:Nova.rs

Na prvi pogled Megane Conquest deluje komapaktno, ali dugačak je 4,6 metara i nudi međuosovinsko rastojanje od 2,7 m. U kabini ima mesta da se komotno smeste četvoro odraslih, s tim da oni koji nisu niski treba da paze malo na glave pri ulasku u vozilo zbog te opadajuće linije krova. Ipak, kada se prođe skučeni „ulaz“ mesta za glave u kabini ima sasvim dovoljno, pa čak i na zadnjoj klupi (862 mm visina od sedišta do krova).

Megane Conquest, test Megane Conquest, test
Megane Conquest, test Megane Conquest, test
Megane Conquest, test Megane Conquest, test

Ko sedi pozadi ima 211 mm prostora za kolena (od sedalnog dela do naslona prednjeg), pa iako na oko deluje kao da bi se putnici prosečne visine možda namučili, brojke iz Renoa kažu da je to najviše u klasi. Prtljažnik može da „proguta“ dovoljno prtljaga i za duži put jer ima 513 litara zapremine.

Prvi utisak

Naše test vozilo je bilo u top opremi RS Line, pa su nas po ulasku u kabinu dočekali fini materijali, meki na dodir, zanimljiva sedišta, štepovi u crvenoj boji, karbonski umeci i tome slično. Upravljač je preuzet iz novih Renault modela, multifunkcionalan i debljeg obruča.

Megane Conquest, test
Megane Conquest Foto:Renault

Mala zamerka je to što, iako može da se namešta po visini i dubini ipak bi mogao da ima malo veći opseg ovih podešavanja. Isto važi i za sedišta, što znači da neće svi brzo pronaći idealnu poziciju za volanom. Ipak, sedi se dovoljno visoko, a to je ono zbog čega se sve više kupaca okreće SUV modelima.

Kad smo se „namestili“, pre vožnje bacili smo pogled po kabini koja nam je manje-više poznata iz drugih novih Renault modela poput pomenutih Clia i Captura… Pred očima vozača je velika digitalna instrument-tabla od 10,2 inča sjajnog interfejsa i dobre grafike i, naravno, prikaz možete da menjate zavisno od toga šta želite da pratite od podataka. U vrhu centralne konzole je veliki multimedijalni sistem od 9,3 inča poput uspravnog tableta, vrlo sadržajan i jednostavan za upotrebu. Opet i zauvek ćemo da hvalimo to što su komande klima-uređaja fizičke, a ne u okviru ekrana.

Megane Conquest, test Megane Conquest, test
Megane Conquest, test Megane Conquest, test
Megane Conquest, test Megane Conquest, test
Megane Conquest, test Megane Conquest, test

Središnja konzola nudi dosta prostora za odlaganje, kao i sistem bežičnog punjenja pametnog telefona, USB ulaze, bočne pretince i mrežicu za odlaganje na suvozačevoj strani. Ukupna zapremina ostava za sitnice u kabini je 26,6 litara.

Pet zvezdica na Euro NCAP testu

Megane Conquest je osvojio maksimalnih pet zvezdica na Euro NCAP testu. Dolazi sa brojnim bezbednosim sistemima i asistencijama vozaču, poput autonomne vožnje 2. nivoa, ima adaptivni tempomat, automatsko održavanje vozila u traci, sistem prepoznavanja saobraćajnih znakova, upozorednje na vozila u „mrtvom“ uglu i još mnogo toga.

Nema dizela, samo hibrid

Renault je za Megane Conquest spremio 3 verzije motora i sve tri su hibridi. Tačnije, u ponudi su dva blaga hibrida sa 1.3 TCe benzincem od 140 i 160 KS, a treći je E-Tech, odnosno klasični full hibrid koji raspolaže sa 145 KS.

Megane Conquest, test
Megane Conquest Foto:Renault

Upravo taj treći smo i mi vozili. Odmah da kažemo da Megane Conquest u full hibrid verziji ima bateriju od 1,2 kWh smeštenu u zadnjem delu vozila, što utiče na zapreminu prtljažnika koji je ovde manji, odnosno ima 480, a ne 513 litara. Uzevši u obzir da će full hibrid verzije birati kupci koji se mahom voze u gradu, mesto za prtljag ne bi trebalo da bude problem.

Ovaj hibrid koristi 1,6-litarski četvorocilindarski benzinski motor od 91 KS, a pomažu mu dva e-motora – glavni električni motor (36 kW) i visokonaponski elektropokretač-generator (15 kW). Mégane Conquest hibrid je opremljen elektronskom ručicom menjača e-Shifter (bez mehaničkog prenosa poluge).

Renault Megane Conquest
Renault Megane Conquest Foto:Nova.rs

Kakav je u vožnji

Tako smo kroz grad i pri nižim brzinama uspeli da vozimo isključivo na struju, što je pojedine među nama radovalo, ali druge je nervirao taj pomalo odloženi start. Doduše, to je bilo samo u početku, da bi se posle par kretanja već navikli da se Megane Conquest baš i ne lansira pa smo tome i prilagodili vožnju, tj naše napete nerve. Tako da je vožnja kroz grad bila lagana, uglađena i čista. Baterija se sama dopunjava rekuperacijom eneregije pri kočenju, pa kod ove vrate pogona nema brige oko dometa i punjenja.

Treba istaći da je ovo prvenstveno gradski SUV i da, prema podacima proizvođača, nudi 200 mm rastojanja od tla, što će odgovarati svima koji brinu oko visokih ivičnjaka ili rupa na putu. Ima i solidan prečnik zaokreta za svoju dužinu – oko 11 m.

Megane Conquest, test
Megane Conquest Foto:Renault

Po izlasku na otvoreni put pun krivina odmah smo birali režim „sport“ (nudi još i eco i individualni). Tu u priču ulazi i motor SUS, obrtaji, 145 KS i trošenje benzina.

Međutim, našu želju za dinamičnom vožnjom sportski dizajnirani Megane Conquest hibrid uspeo je da isprati donekle, jasno nam stavljajući do znanja da ipak nije sportista, već da mu pozadina samo izgledom „vuče na dinamiku“.

Megane Conquest, test
Megane Conquest Foto:Renault

Upravljanje je bilo previše mekano, čak i u sport režimu, dok sedišta takođe nisu u fazonu da glume ona koja drže telo u krivinama.

Kada smo shvatili da treba da iskuliramo, od Megane Conquesta smo dobili upravo ono što treba i što će zadovoljiti njegove kupce. To je udobna, lagana vožnja, nenametljiva i uglađena. Takav stil ravnomerne vožnje ujedno i dopunjava bateriju.

Na auto-putu je tih, odnosno kabina ima dobru izolaciju pa se buka ni pri bržoj vožnji ne pojačava. Što se tiče potrošnje na ovom kraćem testu, koji je bio samo prvo upoznavanje, nije bilo izvodljivo da se zabeleži realan prosek. Fabrika kaže nešto ispod pet litara. Ipak, pravu potrošnju ćemo izmeriti na detaljnom testu kada Conquest stigne u Srbiju, što je već u narednim nedeljama.

Koliko košta trendi Megane Conquest

Cena od 23.490 evra za blago-hibridnu verziju TCe 140 sa EDC menjačem, svakako je primamljiva svim kupcima koji bi želeli SUV u kupe formi, a nemaju novca za premijum brendove. Početna cena full hibrida kog smo imali na kraćem testu je od 31.690 evra, što je i negde očekivano jer su nove tehnologije i dalje skupe.

Sviđa nam se:

Iskorak u novi segment (za Renault)

Dosta savremenih sistema bezbednosti

Intuitivna instrument-tabla

 

Ne sviđa nam se:

Mekano upravljanje i u „sport“ režimu

Tromiji menjač na startu (full hybrid)

Ukratko, novi Megane Conquest je namenjen širokoj grupi kupaca koji žele da budu u trendu, ali nisu prebogati. Zadovoljiće potrebe porodice, samaca, aktivnih ljudi, kojima nije prioritet sportska vožnja, ali cene moderne hibridne tehnologije.

Takođe, ovaj model je dao ideju i drugim proizvođačima, pa je sigurno da ćemo uskoro dobiti više odgovora od ostalih „narodnih“ brendova koji će sigurno ponuditi svoje verzije povoljnijih kupe-SUV modela.

Megane Conquest, test
Megane Conquest Foto:Renault

Na našem tržištu novitet iz Renault-a nosi naziv Megane Conquest jer, kako kažu iz kompanije, Megane predstavlja kultni model koji se na ovim prostorima ceni, pa iako sa aktuelnim hečbekom, osim dizajna i nema neke veze. Nova generacija Renault Megana stiže 2022. i biće električni krosover.

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram