HR-V, auto, automobil
Foto: Honda

Potpuno novi model Honda HR-V e:HEV pokreće nova napredna tehnologija hibridnog pogona. Ovaj kompaktni SUV pridružuje se gami modela sa oznakom Honda e:HEV (hibridno električno vozilo) i predstavlja možda i konačan korak ka potpunoj elektrifikaciji svih Hondinih važnih evropskih modela za 2022.

Honda e:HEV hibridni sistem sastoji se od dva snažna kompaktna elektromotora uparena sa i-VTEC benzinskim motorom od 1.5 litara, maksimalne snage od 96 kW (131 KS) i maksimalnog obrtnog momenta od 253 Nm pri 4.500 o/min.

HR-V, auto, automobil
Foto: Honda

e:HEV postavke donose tri zasebna režima vožnje koji se automatski aktiviraju prema potrebi i zahtevu.

Maksimalnu efikasnost Honda HR-V obezbeđuje u električnom režimu rada, uz neprimetan prelaz na hibridni režim kada je potrebno da motor radi na višim obrtajima, i konačno do benzinskog motora koji se koristi za konstantnu vožnju pri višim brzinama. Dinamiku vožnje dodatno je moguće birati i putem Sport, Normal i Econ modova.

HR-V, auto, automobil
Foto: Honda

Novi krosover sada je pregledniji i komforniji. Vozačeva pozicija je za 10 mm viša nego u prethodnom modelu, a pozadi ima više prostora za noge i ramena putnika.

Pored dodatnog prostora od 35 mm za noge putnika pozadi, u poređenju sa prethodnom generacijom HR-V dostupno je i dvostruko podešavanje naslona sedišta, koje je Honda omogućila rasporedom rezervoara i pametno spakovanim komponentama hibridnog sistema.

Rastojanje od tla je 10 mm veće nego pre, dok je visina krova niža za 20 mm. Točkovi su porasli na 18 inča i sada su standardni za sve nove HR-V verzije. Prednji prepust je smanjen i novi krosover deluje robusnije.

HR-V, auto, automobil
Foto: Honda

U kabini je novi interfejs sa LCD ekranom od 9 inča, dizajniran je da potpuno minimizira uticaj na vozača i svojim pojednostavljenim menijem za podešavanja omogućava praktičan pristup svim funkcijama i komandama. Vozač sam odlučuje i podešava napredne funkcije za asistenciju u vožnji preko displeja od 7 inča na TFT e:HEV pokazivaču, kako bi dodatno umanjio sva moguća ometanja tokom vožnje. Interfejs, kojim se upravlja preko već odomaćenog stila i komandi na smart telefonu, omogućava funkciju „smartphone mirroring“ preko Apple CarPlay (uz Bluetooth, WiFi ili preko kabla) i Android Auto (kabl).

HR-V, auto, automobil
Foto: Honda

Potpuno novi HR-V prvi put je opremljen sistemom Sensing, koji obuhvata kompletnu ponudu naprednih bezbednosnih tehnologija i sistema asistencije.

Pored unapređenja u radu sistema za noćno prepoznavanje pešaka i izbegavanje i dobro poznatog CMBS sistema, sada se detektuju sva vozila koja dolazeći u susret prilaze liniji kretanja vozila, uključujući i bicikliste i motocikliste, uz posledično aktiviranje kočionog sistema.

Novi adaptivni tempomat (ACC) deo je svih novih HR-V modela i služi da dodatno unapredi bezbednost i pri promeni trake ili preticanja vozila. Ugao upravljača i bočna G-sila se proveravaju prema snimcima koje kamera dostavlja u vožnji pri većim brzinama pre i tokom manevra.

Rezultat je bezbedniji i rafiniraniji polazak. ACC sadrži i funkciju praćenja pri nižoj brzini i kontrolu kočenja koja se može aktivirati u vožnji nizbrdo. Unapređeni su sistemi za praćenje mrtvog ugla, za praćenje saobraćaja, pri spuštanju nizbrdo.

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar