Najvažnije informacije koje imamo do premijere četvrte generacije Škodinog gradskog bestselera, kažu da će nova Fabia biti veća nego pre, da će pružati dinamičniju vožnju i da će nuditi izbor od pet motora, od kojih najsnažniji ima 150 KS. I, naravno, biće pametnija i praktičnija nego pre. Iz Škode najavljuju i verziju koja će sa jednim rezervaorom moći da pređe više od 950 km.
Nova Fabija biće na Folksvagenovoj platformi MQB-A0 (na kojoj su takođe i Audi A1 Sportback, Seat Ibiza i VW Polo), što će joj doneti puno prostora u kabini. Uprkos povećanju veličine, Škoda inženjeri uspeli su da održe težinu blizu težine modela treće generacije.
Sa dužinom od 4.107, širinom od 1.780 i visinom 1.460 mm, nova Fabija nudiće i veće međuosovinsko rastojanje: 2.564 mm. Više prostora za putnike u kabini nije uticalo na prtljažnik čiji je kapacitet 380/1.190 litara, što je izuzetan rezultat za vozilo iz B-segmenta.
Na fotografijama koje je Škoda danas objavila i na kojima je još uvek maskirani automobil, jasno se vidi novi dizajn farova, koji se naslanjaju na rešetku hladnjaka, a čak i u standardnoj varijanti biće LED, dok će širok spektar funkcija biti dostupan u okviru dodatne opreme.
Paleta motora dostupnih za novu generaciju uključuje dva benzinska motora MPI i tri TSI agregata.
Osnovni je 1.0 MPI sa tri cilindra i snagom od 65 KS koja se prenosi na prednje točkove preko novog manuelnog 5-stepenog menjača, koji se takođe koristi u varijanti sa drugim MPI motorom od 80 KS.
Što se tiče TSI motora, nudiće se sa 95 KS i petostepenim manuelnim menjačem, dok će snažniji 1.0 TSI isporučivati 110 KS i biće uparen sa 6-stepenim ručnim ili 7-stepenim DSG menjačem.
Ako se opcioni rezervoar od 50 litara izabere zajedno sa bilo kojim od četiri motora umesto sa standardnim rezervoarom od 40 litara, autonomija je veća od 950 km sa kombinovanom potrošnjom od oko pet litara na 100 km.
Najveća novost je i najsnažniji motor za novu Fabiju, a reč je o četvorocilindarskom 1.5 TSI od 150 KS, standardno kombinovan sa 7-stepenim DSG menjačem. Ovaj motor, koji se takođe koristi u drugim Škoda modelima, koristi tehnologiju deaktivacije cilindara (kada je opterećenje motora malo, automatski se isključuju dva cilindra, smanjujući tako potrošnju goriva).
Zahvaljujući mnoštvu aerodinamičnih rešenja i detalja, Škoda je značajno smanjila potrošnju i vrednosti emisije CO2. U poređenju sa prethodnikom, koeficijent otpora (cd) pao je sa 0,32 na 0,28, što novu Fabiju čini aerodinamički najefikasnijim malim automobilom u svom segmentu.
Mala praktična pametnica
Već dugi niz godina Škoda je poznata po praktičnim rešenjima koje olakšavaju korišćenje automobila. Nova Fabija nastavlja ovu tradiciju i u svojoj četvrtoj generaciji nudi ne manje od 13 novih rešenja, od kojih su se neka prvi put našla u malom automobilu iz drugih Škoda modela. Tu su svakako popularni klasici poput strugača za led u poklopcu rezervoara za gorivo sa meračem dubine profila gume i držačem karata na A-stubu. Sklopivi naslon sedišta suvozača, multifunkcionalni džep za odlaganje ispod poklopca prtljažnika, dodatni USB-C port na retrovizoru (može se koristiti za napajanje video kamere, na primer, bez kabla koji bi ometao preglednost vozača), ali i za putnike na zadnjem sedištu, dva džepa za odlaganje pametnih telefona na naslonima prednjih sedišta, samo su deo Simply Clever rešenja.
Iako enterijer još nije otkriven, iz Škode kažu da donosi simetričnu instrument tabla sa svojim centralnim, samostojećim ekranom i horizontalnim, raznobojnim ukrasnim trakama (u zavisnosti od paketa opreme). Pored toga, nova Fabija će prvi put dobiti i Virtual Cockpit. Od lansiranja na tržište, biće dostupne tri poznate linije opreme: Active, Ambition i Style, nudeći nove boje i materijale.
Karakteristike sigurnosti i udobnosti sada uključuju i nove sisteme pomoći koji su ranije bili rezervisani za vozila višeg segmenta. Na primer, Travel Assist i Park Assist dodati su u opseg modela.
Plan je da četvrta generacija Škodine Fabije bude zvanično prikazana polovinom ove godine, da bi prodaja startovala do kraja 2021.
***
Pratite nas i na društvenim mrežama: