Već dve godine traje kriza u automobilskoj industriji, koja je počela sa pandemijom i nestašicom mikročipova, a nakon svih problema sa snabdevanjem delovima od početka sukoba u Ukrajini, sada se čini da neće biti ni dovoljno čelika za proizvodnju automobila.
I dok potražnja za novim automobilima ostaje na visokom nivou, proizvođači imaju probleme sa sirovinama, komponentama i lancima snabdevanja. Novi problem dolazi iz industrije čelika, a MetalMiner Automotive MMI (Mesečni indeks metala u auto-industriji) značajno je pao tokom ovog meseca, i to za 9,08%.
Ograničenja u proizvodnji ovog metala zbog nestašice energenata i zatvaranja topionica, postala su trend u automobilskoj industriji. Ipak, potražnja za automobilima širom sveta ostaje na visokom nivou, a kako bi ponuda bila u skladu, proizvođači čelika moraju da zadovolje potrebe globalne automobilske industrije kako bi se ubrzala proizvodnja.
Ipak, nije samo čelik razlog slabije proizvodnje automobila. Nestašica komponenti i mikročipova je i dalje u toku, ali srećom, proizvodnja poluprovodnika je nešto bolja nego prošle godine. Što se čelika tiče, MetalMiner je zabeležio uticaj nestašica u lancima snabdevanja i zatvaranja topionica na industriju već nekoliko puta, a čini se da se problemi gomilaju.
Aktuelni trend za kompanije čija proizvodnja zavisi od čelika jeste pronalazak alternativa metalu koji dolazi iz Kine. Kriza sa nekretninama u Kini i industrijska ograničenja u zadnjih 3 do 4 meseca, i dalje značajno utiču na globalno tržište čelika. Sa racionalizacijom potrošnje energenata u Evropi ove zime, proizvodnja ovog metala na Starom kontinentu će biti vrlo ograničena, pa se dovodi u pitanje da li će biti dovoljno čelika za proizvođače automobila.
Bonus video: Pogledajte kako da vozite tokom jeseni i kakva je prva ikad Mazda CX-60
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare