Foto:Lotus

Britanska kompanija poznata po lakim, sportskim automobilima, rešila je da pogazi svoju tradiciju i napravi električni SUV. Novi model dobio je naziv Eletre, što na mađarskom jeziku znači oživljavanje.

Kompanija tvrdi da novi model ima duh tradicionalnog sportskog automobila ali sa praktičnošću krosovera. Eletre je postavljen na Lotusovu platformu za električne automobile, a Lotus tvrdi da će biti dostupno više različitih verzija, a jedna od njih će razvijati čak i 900 KS.

Foto:Lotus

Međutim, iako će Eletre imati težinu od oko 2 tone, to ga i dalje čini dosta lakšim od konkurenata kao što su Tesla Model X Plaid (2.455 kg) i Audi E-Tron S (2.655 kg).

Verzija koja je predstavljena na premijeri, za koju se očekuje da će biti najprodavanija, imaće kapacitet baterije veći od 100 kWh, što znači da će Eletre imati autonomiju od oko 560 kilometara. Omogućeno je brzo punjenje snagom od 350 kW, što znači da će za 400 kilometara dometa biti potrebno 20 minuta na punjaču.

Ukupna snaga iznosi 600 KS, što će biti dovoljno za ubrzanje od 0 do 100 km/h za manje od 3 sekunde i maksimalnu brzinu od 260 km/h.

Foto:Lotus

Što se dizajna tiče, Eletre je usvojio dizajnerske elemente modela Lotus Emira, ali u obliku SUV modela. Prednja svetla su podeljena, dnevna se nalaze na ivici poklopca motora, dok se ostatak svetlosne grupe nalazi ispod, u tamnijem delu. Maska ima aktivnu aerodinamiku u obliku trouglova koji se otvaraju svaki put kada je motorima, bateriji ili kočnicama potrebno hlađenje.

Foto:Lotus

Lotus tvrdi da je Eletre spreman za autonomnu vožnju, a automobil poseduje 4 lidar senzora. Na tržištima gde je to dozvoljeno, ovaj model će imati kamere umesto retrovizora.

Foto:Lotus

Unutrašnjost je vrlo moderna, a umesto tradicionalne instrument table nalazi se tanka traka visine 30 milimetara. Potpuno isto rešenje primenjeno je i za suvozačko mesto, a ovde se prikazuju informacije poput izbora muzike ili navigacionih podataka. Kabinom dominira centralni ekran dijagonale 15,1 inča.

Foto:Lotus

Prvi Lotusov SUV će se proizvoditi u novoj fabrici u kineskom Wuhanu, a očekuje se početna cena od oko 120.000 evra. Isporuke počinju tokom 2023. godine, prvo u Kini, zatim u Velikoj Britaniji, a posle toga i u ostatku Evrope.

Bonus video: Snimili smo reakcije naših ljudi na BMW iX

Pratite nas i na društvenim mrežama: Facebook Twitter Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar