Nakon što je blokirala usvajanje zabrane prodaje benzinaca i dizelaša od 2035. godine, Vlada Nemačke se sada protivi i uvođenju Euro 7 normi, uz podršku nekoliko članica EU.
Nemačka je očigledno shvatila vrednost automobilske industrije za svoju ekonomiju, pa je rešila da se usprotivi radikalnim predlozima Evropske unije.
Ministri saobraćaja iz Nemačke, Italije, Češke, Poljske, Portugalije, Rumunije, Mađarske i Slovačke su u ponedeljak diskutovali o promenama najavljenih pravila Euro 7 standarda emisija.
Pravila opterećuju automobilsku industriju
Euro 7 norma, o kojoj će članice EU i zakonodavci početi pregovore ove godine, pooštrila bi ograničenja za zagađivače životne sredine, uključujući i azotne okside. Evropska unija je rekla da bi benefiti za zdravlje stanovništva daleko nadmašili troškove.
Države koje se protive predloženim pravilima tvrde da su ona opterećujuća za industriju, a treba napomenuti da većina njih ima velike sektore za proizvodnju automobila. Zvaničnik EU je izjavio da su ministri razgovarali o nerealnim rokovima ove regulative i problemima sa opremom i sprovođenjem ovog zakona.
Potrebno je produžiti rok
Zaključak sa sastanka ministara osam članica EU jeste da ove države smatraju da je period za usvajanje Euro 7 normi suviše kratak. Prema predlozima EU, nove regulative bi trebale da za automobile stupe na snagu sredinom 2025. Češka je predložila četvorogodišnji period pre implementacije Euro 7 standarda, kako bi se industriji dalo vremena da se pripremi i podstakne tehnološke mere.
Očekuje se novo poskupljenje automobila
Mnogi smatraju da bi uvođenje Euro 7 norme dovelo do ozbiljnog poskupljenja automobila. Thomas Schafer, prvi čovek Volkswagena, upozorio je da bi u ovom slučaju, mali gradski model Polo mogao da bude skuplji za čak 5.000 evra, što bi ugrozilo njegovo postojanje, jer bi sa cenom većom od 20.000 evra teško mogao da bude pristupačan prosečnom kupcu.
Bonus video: O besmislu državnih subvencija i vožnji nove Toyote Corolle
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare