Foto: Dan Grytsku / Alamy / Alamy / Profimedia

Stručnjaci apeluju na kupce novih automobila da odlože svoju kupovinu za par meseci, jer se primećuju prvi znakovi normalizacije tržišta. To se ogleda u značajnom porastu ponude novih, ali registrovanih vozila u Nemačkoj.

Automobilska industrija je u prethodne tri godine u velikim problemima. Nakon Covid krize desila se i kriza izazvana nedostatkom mikročipova, što je kod nekih proizvođača dovelo do smanjenja proizvodnje, ali i do kompletne obustave proizvodnje nekih modela. Zahvaljujući takvom ishodu, smanjenja proizvodnja dovela je do poskupljenja novih vozila.

Međutim, prema prvim izveštajima iz Nemačke, tome bi uskoro mogao da dođe kraj. Iako cene novih automobila još uvek nisu pale na nivo od pre par godina, a ni popusti još nisu postali aktuelni, kako je objavio CAR (Centar za istraživanje tržišta sa Univerziteta Duisburg-Essen) u svom redovnom mesečnom izveštaju, rastuća proizvodnja sada zadovoljava recesijsku potražnju nemačkih kupaca.

Foto::shutterstock

„Samo je pitanje vremena kada će se vratiti popusti koje poznajemo iz ranijih vremena. Ko ima u planu da kupi novi automobil, ima dobre šanse da za par meseci dogovori bolju cenu nego danas“, izjavio je autor izveštaja Ferdinand Dudenhoffer.

Prema CAR centru, prvi znakovi normalizacije tržišta primećuju se u značajnom porastu ponude novih, ali registrovanih vozila u Nemačkoj. Ti automobili se ne prodaju kao novi, što je već neka vrsta skrivenog popusta. Obično se takvi automobili prodaju ubrzo nakon registracije uz pojedinačno dogovorene popuste.

Kako piše Auto Klub, još samo treba sačekati da se takva pozitivna klima po pitanju cena novih automobila odrazi i na ostala tržišta, pa tako i na naš region. Ukoliko pojeftine novi automobili, to bi moglo da dovede i do pada vrednosti polovnjaka.

Bonus video: O besmislu državnih subvencija za automobile i vožnji nove Toyote Corolle

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar