Saznajte u kojoj zemlji automobilom ne sme da se prevozi više od 50 kg krompira, gde je kažnjivo ako isprskate pešaka, a ko ne dozvoljava da perete auto ispred kuće.
Mnoge države širom sveta imaju pravila koja se tiču specifičnih lokalnih problema, pa su tako krompiri, slušalice i blatobrani postali deo zakona o bezbednosti saobraćaja.
Da li znate koju količinu krompira možete legalno da prevezete? Verovatno ne, jer kod nas ne postoje ograničenja tog tipa. Ipak, u Novom Južnom Velsu, saveznoj državi u Australiji, većina vozača zna da bi zbog previše krompira u prtljažniku mogli da dobiju kaznu od saobraćajne policije.
Širom sveta postoje čudni saobraćajni zakoni koji imaju neku lokalnu pozadinu, a mi predstavljamo one najzanimljivije.
Australija – najviše 50 kg krompira
U pojedinim državama u Australiji zakon nalaže vozačima da zaključaju svoje vozilo čim ga napuste, ili ako će se udaljiti od svog automobila na više od 3 metra. Pored toga, i prozori moraju biti obezbeđeni, a ukoliko želite da provetrite svoje vozilo, možete otvoriti prozor, ali maksimalno dva centimetra. Ipak, još čudniji zakon je onaj iz 1946. godine koji zabranjuje vozačima da prevoze više od 50 kilograma krompira.
Saobraćajna policija ne mora da nosi vagu već može da na osnovu slobodne procene kazni vozača. Iako je zakon i dalje na snazi, nema dokaza da policija i dalje proverava koliko krompira se prevozi u prtljažniku.
Azija – nema prskanja pešaka
Vlasti u Kini su morali da zbog zagađenja ograniče prodaju novih automobila, pa je u Pekingu tokom 2019. dozvoljeno samo 100.000 novih vozila na putevima. Zainteresovani kupci su morali da učestvuju na lutriji, a oni najsrećniji su dobili priliku da kupe nov automobil. U Japanu je zabranjeno isprskati pešaka, pa zakon nalaže da sva vozila moraju da imaju blatobrane. Pored toga, ova ostrvska zemlja je propisala i ogromne zatvorske i novčane kazne za putnike koji sednu u vozilo kojim upravlja vozač pod uticajem alkohola.
Severna Amerika – nema tehničkog pregleda
U Sjedinjenim Američkim Državama, savezne države same propisuju pravila tehničkog pregleda. Tu slobodu Mičigen, Montana i Severna Dakota iskoristili su da u potpunosti eliminišu obavezu tehničkog pregleda prilikom registracije vozila. Kamioneti su vrlo popularni širom Amerike, a vozači na Havajima čak imaju mogućnost prevoza putnika u teretnom delu, ako se ispune određeni uslovi. Ovaj opasan vid prevoza je deo tradicije ove države, a putnici moraju imati najmanje 12 godina, uz uslov da su popunjena sva mesta u kabini.
Evropa – nema pranja automobila ispred kuće
U Nemačkoj je ilegalno ostati bez goriva na auto-putu, pre svega zato što je zaustavljanje na Autobanu gde nema ograničenja brzine vrlo nebezbedno, a kazna iznosi 70 evra. Španija je apsolutno zabranila korišćenje slušalica tokom vožnje, a u Švajcarskoj nije dozvoljeno pranje automobila ispred kuće.
Francuska dozvoljava vožnju bez vozačke dozvole, a uslov je da vozač ima više od 14 godina i da poseduje AM dozvolu, koja se dobija nakon osam sati obuke. Ipak, vozilo ne sme da ima više od 8 konjskih snaga, a maksimalna brzina ne može biti veća od 45 km/h.
Žuta svetla „zbog neprijatelja“ – U Francuskoj su 1936. žuta prednja svetla postala obavezna za sva vozila, kako bi se, u slučaju rata, domaća vozila lakše razlikovala od neprijateljskih. Ovo pravilo je uvedeno po zahtevu vojske, a na snazi je ostalo čak do 1993. godine. Neki su ipak tvrdili da žuta svetla nemaju veze sa geopolitikom i da zapravo manje zaslepljuju vozače u nadolazećim vozilima. Kasnija istraživanja su pokazala znatno manju efikasnost žutih svetala, pa se nakon skoro 50 godina odustalo od ovog pravila.
Izvor: Autocar
Bonus video: Skoro svi biciklisti u prekršaju, a da toga nisu ni svesni
Pratite nas i na društvenim mrežama: Facebook Twitter Instagram