Foto: Promo

Prodajne marže koje ima američki proizvođač električnih automobila Tesla, samo su san za tradicionalne proizvođače. Tesla je kao kompanija sporo krenula, ali već godinama dokazuje da se itekako može profitirati od vozila na struju.

Najbolji primer prodajnih marži Tesle je njihovo poređenje sa jednim od najvećih svetskih proizvođača automobila – japanskom Toyotom. Prema poslednjim finansijskim rezultatima, Tesla zarađuje čak osam puta više po prodatom automobilu od japanske ikone automobilske industrije.

Toyota je već decenijama na samom vrhu po broju prodatih automobila, a definitivno se može reći da japanska kompanija ima znanje i umeće u kreiranju uspešnih proizvoda koji donose profit. Štaviše, i dok se Toyota nije tako brzo okrenula potpuno električnim automobilima kao mnogi proizvođači, većina njihove game ima hibridni pogon, a neki od njih su dostupni i kao plug-in hibridi.

Sa druge strane, Tesla i dalje proizvodi svega četiri električna modela (5 ukoliko se računa i kamion Semi). Baš zbog toga je zanimljivo kako Tesla zarađuje osam puta više po prodatom automobilu od Toyote. Iako matematika nije tako precizna, činjenica da Tesla mnogo više zarađuje po jednom primerku ne može da se ospori.

Tokom trećeg kvartala ove godine, američka kompanija je prijavila 3,29 milijardi dolara profita, dok je Toyotin profit u istom periodu 3,15 milijardi dolara. Tokom ta tri meseca, Toyota je kupcima isporučila osam puta više vozila nego Tesla na globalnom nivou.

Bonus video: „Je l’ plastikaner?“ Test Toyote Yaris Cross i odgovori na vaša pitanja