Najzad su poznati svi detalji 11. generacije Honde Civic Sedan, koja donosi mnoštvo najsavremenije tehnologije i neobični dizajn. Neobičan je jer zapravo više nije preagresivan. Novi Civic nastojaće da ostane jedan od najprodavanijih automobila u SAD u poslednjih 50 godina.
Posle kratke najave iz Honde u aprilu, koju je pratila samo jedna fotografija novog Civica, napokon je predstavljena 11. generacija ovog modela u verziji limuzine sa četvoro vrata.
Tehnološki je osvežena, a glavni cilj kompanije je da novi Civic nastavi uspešnu priču kao jedan od najprodavanijih modela u SAD, piše Auto Klub.
Da bi to postigli, Honda se vratila izvornoj jednostavnosti dizajna koja je 70-ih godina doživela ogroman uspeh.
I zaista, novi Civic ima malo dizajnerskih oštrih linija već izgleda vrlo čisto. Kako bi pojednostavili dizajn, Honda je pomerila okvir vetrobranskog stakla nazad za dva centimetra, zbog čega poklopac motora izgleda duže i ima klasične proporcije.
Oštra linija koja preseca karoseriju i ulazi u zadnja svetla Civica zadržana je namerno. Uz to, limuzina izgleda mnogo šire zbog snažnijih „ramena“ pozadi i široko postavljenih LED svetala.
„Sve to doprinosi automobilu koji nije opterećen težinom nepotrebnih dizajnerskih trikova“, kažu u Hondi. Biće dostupne i tri nove boje: Meteorite Gray Metallic, Sonic Gray Pearl i ekskluzivna Morning Mist Blue Metallic.
U kabini novi Civic u standardnoj opremi nudi 10,2-inčnu digitalnu instrument tablu i 7-inčni infotejment sistem, što je mnogo veće od dimenzija odlaznog modela.
Kao deo filozofije dizajna „Man Maximum / Machine Minimum“, Honda je odlučila da zadrži fizičke kontrole za određene funkcije, poput klima uređaja i audio sistema koji može da ponudi i 12 Bose zvučnika.
Prilikom odabira materijala u unutrašnjosti vodilo se računa o praktičnosti, tako da zaboravite „klavirsko crne“ detalje na kojima ostaju otisci prstiju. Umesto toga, korišćen je dizajn mrežastog saća, koji izgleda čisto i otmeno, a sakriva ventilacione otvore koji bi narušili sklad prednje table.
Pomeranje vetrobranskog stakla omogućilo je bolju vidljivost van automobila, dok su duže i šire dimenzije doprinele većem prostoru za glave, noge, bokove i ramena putnika, pa se može reći da je novi Civic prostraniji nego ikad.
Međuosovinski razmak duži je za 3,5 centimetara, što doprinosi boljoj stabilnosti i uglađenijoj vožnji.
Uz to, strateška upotreba čelika i aluminijuma visoke čvrstoće, torzijska čvrstina bolja je za osam odsto u odnosu na stariji model. A uz sve to, smanjena je težina vozila.
Danas svi novi automobili imaju mnogo sistema asistencija, a Civic svoj paket aktivne bezbednosne tehnologije naziva Honda Sensing, koji je unapređen novom kamerom koja pruža šire vidno polje, kao i sistemom koji prepoznaje pešake, bicikliste i druga vozila. Tempomat je poboljšan prirodnijim kočenjem i bržom reakcijom, kao i sistemom održavanja vozila u traci.
U ponudi su dva četvorocilindarska motora – 2.0-litarski atmosferac sa 160 KS (118 kW) i 187 Nm obrtnog momenta, kao i 1,5-litarski motor sa turbopunjačem koji proizvodi 182 KS (134 kW) i 240 Nm, što je za 7 KS više od istog motora u prošloj generaciji. Osim toga, smanjena je i potrošnja goriva.
Nova limuzina trebalo bi da krene u prodaju ovog leta, a proizvodiće se u Hondinoj fabrici u Ontariju u Kanadi. Kompaktna verzija očekuje se za nekoliko meseci. Međutim, cene još nisu najavljene, ali očekuje se malo više od 21.250 dolara koliko košta aktuelni osnovni model iz 2021. godine.
***
Pratite nas i na društvenim mrežama:
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare