Foto: Jan Baborak/Womens World Car of the Year

Šta žene žele? Večito pitanje čiji odgovor vekovima unazad zanima mnoge. Ali, kada je reč o automobilima, članice žirija za izbor Svetskog automobila godine imaju odgovor na ovo pitanje. I zamislite - žene više uopšte ne zanima boja automobila.

Kad je reč o automobilima, bezbednost je na prvom mestu kao najvažnija funkcija koju žene žele, a prema globalnom istraživanju koje je naručila južnoafrička osiguravajuća kuća u saradnji s članicama globalnog žirija za izbor Svetskog automobila godine (WWCOTY), sačinjenog od 65 automobilskih novinarski i test vozačica iz 45 zemalja, među kojima i Srbija ima predstavnicu. Istraživanje koje je sprovela članica žirija WWCOTY-a iz Južne Afrike, Charleen Clarke pokazalo je da su praktičnost, performanse i prostor na drugom mestu.

Ona je u svoje istraživanje uključila sve članice WWCOTY žirija, a koje su istakle i druge funkcije automobila koje su važne za žene:

Srpkinje biraju bezbednost, ali još nešto im je visoko na listi 

„Kada sam sprovela istraživanje o najtraženijim automobilskim funkcijama, na koje je tada odgovorilo oko 14.000 žena koje voze, rezultat je bio sledeći: najviše odgovora dobile su bezbednosne funkcije, a na drugom mestu bio je položaj sedenja u vozilu (i to što viši, to bolji)“, navela je Tina Vujanović, koja predstavlja Srbiju u WWCOTY žiriju.

Bezbednost je ključna stvar pri kupovinii automobila i u mnogim drugim zemljama. Mebi Nguyễn, koji predstavlja Vijetnam u WWCOTY žiriju, slaže se da je to najvažnije. „Žene traže bezbednosne asistencije, poput kamere za vožnju unazad, obaveštenja na kretanje u mrtvom uglu i tome slično. Takođe, traže i praktične funkcije, kao što su velike ostave za sitnice, držače za čaše i klima-uređaj,” izveštava ona.

Foto: Volkswagen

Elana Scherr, koja predstavlja SAD, takođe visoko ocenjuje bezbednost.

„Mnoge žene iz moje okoline daju prednost bezbednosnim funkacijama, ali i potrošnji goriva, posle čega slede izgled i enterijer“, otkriva ona.

Šta još je ženama važno pri kupovini automobila?

Ali, bezbednost nije jedino ključno pitanje za žene kada je reč o kupovini automobila. Odluka o kupovini se bazira na više stvari, kao što su ponašanje vozila na putu i efikasnost. Kurcz Erzsébet Magyarország, koja predstavlja Mađarsku u žiriju, kaže da su rukovanje i pouzdanost ključni za žene.

Foto: Matthew Henry/Womens World Car of the Year

„U automobilu su važne sledeće stvari: upravljivost, ergonomija, bezbednost, snaga, izgled unutrašnjosti i uticaj na okolinu. Za mene je, recimo, najvažnija pouzdanost određenog automobila“, rekla je.

Većina žena se oslanja na razum, a ne na srce

Sve to pokazuje da je ženski pristup svetu automobila više racionalan nego emotivan. Fran Muñoz, članica žirija WWCOTY iz Čilea, naglašava da se, suprotno uvreženom mišljenju, većina žena oslanja na razum, a ne na srce kada je reč o odabiru automobila. „Žene su odlično informisane i uvek ih zanima da imaju što više detalja pri ruci kada se odlučuju da kupe automobil”, kaže ona.

Cene funkcije koje olakšavaju život

Kad je u pitanju kupovina automobila, prioriteti žena često su određeni specifičnim potrebama situacije svake od njih. Kao što Nicole Wakelin, druga članica žirija koja predstavlja SAD, ističe – žene traže funkcije koje pojednostavljuju svakodnevni život: „To nije isti skup funkcija za svaku ženu. One koji putuju na posao žele udobnost i brz, ali štedljiv automobil. Mame traže prostor za decu i sve njihove stvari, kao i lak pristup smeštanju male dece. Sve je u olakšavanju života.“

Shereen Shabnam, koja predstavlja Ujedinjene Arapske Emirate, ipak, veruje da „neke žene – koje igraju višestruke uloge u porodici – traže moćan automobil, budući da im je potreban automobil koji ih može brže dovesti do odredišta“.

Foto: Rob van der Voort/Womens World Car of the Year

Još jedna sfera interesovanja za žene u 21. veku je okolina, pri čemu emisije štetnih gasova iz vozila postaju sve veća briga žena vozača. “Žene vozačice postaju svesnije uticaja automobila na okolinu. U skladu s tim, žene proučavaju podatke o emisijama i, gde god je to moguće, biraju ‘zeleniju’ opciju vožnje”, kaže Charleen Clarke, koordinatorka studije i članica žirija WWCOTY u Južnoj Africi.

„Ukratko, studija sprovedena u naše ime jasno pokazuje da je racionalnost vrlo važna pri donošenju odluka o kupovini automobila od strane žena, dok su bezbednost, funkcionalnost, pouzdanost, performanse i efikasnost među najvažnijim karakteristikama koje treba uzeti u obzir“, zaključuje Seugnette van Wyngaard, šefica u „1st for Women“ timu.

Bonus video: Ovo su Svetski automobili 2023. godine po izboru žena, a koji su bili na sajmu automobila u Beogradu

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar