Posle niza skica i “tizer” fotografija koje su delimično otkrivale novi model, Škoda je sinoć najzad premijerno prikazala četvrtu generaciju Fabije. Gradski kompakt donosi sve novo, od platforme, preko tehnologija, bogatije opreme i praktičnih rešenja do efikasnijih motora. Sa više centimetara u svim pravcima, nova Fabia je sada najprostranija u svojoj klasi, dok je prtljažnik veličine onog u VW Golfu 8.
Nova VW platforma MQB-A0 (na kojoj nastaju još Audi A1 Sportback, Seat Ibiza i VW Polo), donela je novoj Fabiji više centimetara, unapređen komfor i implementaciju savremenih bezbednosnih sistema, kao i efikasnije motore.
Tako je nova Fabia sada dugačka 4.108 mm (+11), široka 1.780 mm (+48), dok je međuosovinsko rastojanje produženo na 2.564 mm (+94), čime se obezbedilo značajno više prostora u kabini, pogotovo pozadi.
Zapremina prtljažnika u kompaktnoj Fabiji je veća za 50 litara nego ranije, pa iznosi čak 380 litara. To znači da iako pripada klasi ispod VW Golfa, ima jednako veliki gepek kao evropski bestseler, odnosno nudi najviše mesta za prtljag u B-segmentu.
Što se tiče dizajna, nova Fabia nije donela ništa revolucionarno, jer više se približila izgledu novih modela iz Škode (Octavia, Scala, Kodiaq…)
Tu su tanka LED svetla, koja dolaze u okviru standardne opreme, nove maglenke, preoblikovan prednji branik što su zapravo i najveće dizajnerske izmene.
I pozadi Fabia sada dosta liči na nove Škode, sa imenom brenda ispisanim celom širinom zadnjih vrata, a opciono nudi LED stop-svetla i krovni spojler.
U Škodi kažu da namerno nisu menjali suštinu, već su se fokusirali da ponude više praktičnosti, udobnosti i tehnologije, kako bi Fabia bila pravi izbor za svakodnevni automobil.
Uspeli su i da poboljšaju aerodinamiku, pa je otpor vazduhu sada 0,28 Cd, dok je ranije bio 0,32. Novi rezultat je takođe rekord u B-segmentu.
Zabavniji enterijer
Kabina prvi put uvodi elemente iz viših klasa, a najviše podseća na veću Octaviu. Nudi se u tri nivoa opreme koji nude različit dizajn prednje table, dok top oprema podrazumeva tablu presvučenu tekstilom sa kontrasnim štepovima.
Sve verzije dolaze sa novim kružnim ventilacionim otvorima, multifunkcionalnim volanom, dok su LED ambijentalno osvetljenje i dvozonska klima prvi put dostupni kao opcija. Pred očima vozača može biti i velika digitalna instrument tabla od 10,25 inča.
Najbitnije unapređenje je novi infotejment sistem sa Wi-Fi hotspot opcijom, a tu su i funkcije poput bežičnog punjenja smartfona, kontrole gestikulacijom, kao i prvi put za Fabiu – virtuelni asistent Laura koja sluša glasovne komande.
U ponudi su tri infotejment sistema: Swing – 6,2-inčni ekran, DAB radio i četiri zvučnika. Bolero nudi 8,2-inčni ekran, Bluetooth vezu, dok Amundsen nudi najveći ekran od 9 inča i mnoštvo novih opcija, bolju povezanost, itd.
Motori u ponudi
Za novu Fabiju spremni su isključivo benzinci Euro 6d standarda. Unapređeni atmosferski trocilindraš od jedne litre MPI, razvija 65 i 80 KS.
Zatim, tu je 1.0 TSI turbo motor od 110 KS, dok je najsnažniji četvorocilindraš zapremine 1,5 litara koji razvija 150 KS.
Sportska verzija Fabia RS nije u planu, dok se Monte Carlo varijanta očekuje kasnije.
Cena nove Fabije biće poznata kada ovaj model stigne u Srbiju.
***
Pratite nas i na društvenim mrežama:
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare