Za vikend se održava druga po redu trka Extreme E, gde se voze 550 KS snažna terenska vozila ali na električni pogon. Sada se takmičenje održava kraj čuvenog “roze jezera” Lac Rose, udaljenog oko 30 kilometara od glavnog grada Senegala. U sasvim novim klimatskim uslovima, vozači će morati da pokažu svoje umeće, ali i da se oslone na najsavremeniju opremu koju imaju.
Sveta Helena, nekadašnji poštanski brod Ujedinjenog kraljevstva, a sada glavno prevozno sredstvo šampionata Extreme E uspešno je usidrena u Senegalu u luci grada Dakar. Tovar koji prevozi vredan je na stotine miliona evra, a u 90 ogromnih kontejnera smeštena su najsavremenija Extreme E trkačka vozila, tone prateće opreme, uključujući i gigantski velike Continental gume, uz preko 200 članova posade. Sve je spremno za Ocean X Prix.
Tamo će biti održana druga trka jednog od najmlađih automobilskih takmičenja na svetu, koje je za kratko vreme pobralo brojne pohvale ljubitelja ekstremnih sportova koji se zalažu za očuvanje planete. Takmičenje se održava kraj čuvenog “roze jezera” Lac Rose, udaljenog oko 30 kilometara od glavnog grada Senegala.
Peščane ploče, slaništa, šljunak, kamenje i valovit teren, glavne su odlike reljefa ove oblasti, i pružiće vozačima prave izazove dok se budu kretali uskim terenima i stazama oko jezera i nadomak Atlantskog okeana. Tokom dvodnevnih aktivnosti, najbrži i najsnalažljiviji vozači dobiće dodatne poene i biti za korak bliže velikom finalu.
Niko Rozberg posle prvog kruga ima razloga za slavlje
Niko Rozberg postao je novi brend ambasador jednog od partnera Extreme E takmičenja, ali i vodećeg proizvođača premijum guma, kompanije Continental. Može se reći da je ova saradnja došla sasvim prirodno, jer osim što su vrhunski u svom poslu, kako legendarni vozač tako i poznati nemački brend vrlo se aktivno zalažu za očuvanje životne sredine, što pokazuju i kroz svoje angažovanje na Extreme E.
Kao što je i bilo za očekivati večiti rivali Rozberg i Hamilton svoje epsko nadmetanje preneli su i u ovo takmičenje, gde su velike zvezde iako nisu za volanom. Bez obzira na sjajnu startnu poziciju koju je tokom prve trke u Arabiji imala ekipa Luisa Hamiltona X44, finalne vožnje i „Luda vožnja“ učinile su da vođstvo ipak preuzme Rozberg X Racing i zabeleži pobedu. Treće mesto, i samo dva boda manje od drugoplasiranog X44, pripalo je timu Andretti United. Mala razlika u poenima učinila je samo takmičenje još zanimljivijim, pa vozači i timovi, kao i milioni ljudi pored malih ekrana, željno iščekuju da sednu za volan i pređu nove kilometre u Senegalu.
Ektremni uslovi zahtevaju posebnu opremu
Nakon prve vožnje u surovim uslovima kakvi su bili u Saudijskoj Arabiji, registrovana je samo jedna probušena guma, što je uspeh kakvom se malo ko nadao. Sjajan skor postignut je zahvaljujući jedinstvenim pneumaticima koje je kompanija Continental posebna razvila za ovu vrstu takimičenja.
Automobil „ODISSEY 21“ je trkački terenac na električni pogon, razvija 550 KS i težak je 1,78 tona, kog profesionalni trkači neprestano pomeraju do krajnjih performansi. To znači neviđeno opterećenje guma u moto trkama.
„Bila su u osnovi tri glavna izazova u razvoju, pored kratkih vremenskih ograničenja: Težina je velika u poređenju sa ostalim trkačkim automobilima. U poređenju sa tim, vozilo Formule E teži samo oko polovine. Istovremeno, obrtni moment je ogroman, kao što je to obično slučaj kod električnih pogona“, kažu iz Continentala.
***
Pratite nas i na društvenim mrežama: