“Moj motocikl ima 160 KS! Moj ima 180 KS! Nije to ništa, moj ima 210 KS!” Česte su rasprave na temu koliko koji motocikl ima snage, odnosno konjskih snaga. Svi mi volimo da nam je motocikl snažan, ali postavlja se pitanje: koliko nam zapravo "konja" treba? Poenta je ova: Vozite motocikl da biste uživali, a ne da biste se pokazivali.
Danas imamo i putne motocikle od 170 KS, naked motocikle od preko 200 KS i, naravno, sportske koji neretko dobacuju i 230 KS. Pre samo deset godina egzotični sportski motocikli stidljivo su dobacivali 190 KS, ali danas je sasvim drugačija stvar i snažni motocikli dostupni su svima, piše BjBikers.com.
To, nažalost, za sobom vuče i posledicu da mnogi neiskusni vozači kupe previše snažan motocikl kom nisu dorasli veštinama i iskustvom. Zato pre svega treba da razmotrimo sledeće pitanje:
Za šta mi je potreban motocikl?
Ukoliko su vaše potrebe za motociklom kraća samostalna putovanja i vožnja po okolini, onda je sasvim dovoljan i motocikl sa, na primer, 80 KS. Ukoliko vam se to čini malo, razmislite o sledećem: motocikl od 80 KS veoma lako može da dostigne preko 180 km/h.
Uzmemo li u obzir da je ograničenje na auto-putu 130 km/h, na regionalnim putevima 80 km/h, a u naseljenim mestima svega 50 km/h, dolazimo do zaključka da zapravo nikom od nas nije potreban snažniji motocikl od 80 KS.
To je u idealnom slučaju. Međutim, postoje ljudi koji često putuju motociklom sa saputnikom, natovareni dodatnim prtljagom, te je zaista potreban nešto snažniji motocikl kako bi bez problema mogao da iznese sav teret koji se pred njega stavlja.
Danas imamo slučaj da putni motocikli poput nove Ducati Multistrade V4 isporučuju preko 170 KS. Ako se vratimo samo par redova unazad, na sam početak teksta i podsetimo se da su sportski motocikl pre samo deset godina imali 190 KS, lako možemo zaključiti da je snaga motocikla i te kako porasla i da moramo biti svesni da je velika odgovornost u našim rukama.
Ukoliko ipak kupujemo motocikl za stazu, to je druga stvar, ali i tu vozači često greše, jer precene svoje mogućnosti. To ćemo opet pojasniti na sledećem slučaju:
Koliku snagu sam sposoban da iskoristim (na stazi)?
Zapravo, nijedna snaga nije prevelika, ukoliko možemo da je kontrolišemo na prostoru predviđenom za to. Ovde bi spomenuli sportske motocikle, kao dokaz da je snaga samo oruđe koje treba znati (opet namerno ponavljamo) koristiti na prostoru predviđenom za to.
Ne moramo da idemo daleko sa objašnjavanjem. Dovoljno je da odemo na najbliži track day na kom možemo videti vozače koji voze motocikli od 600 cm3 sa 130 KS i vozače koji voze motocikle radne zapremine od 1.000 cm3 sa 200 KS. Uzećemo u obzir da su oba motocikla potpuno spremna za stazu. Dva različita vozača, jedan na motociklu od 600 cm3 sa 130 KS i drugi na motociklu od 1.000 cm3 sa 200 KS.
Neretko je vozač na motociklu od 600 cm3 brži od onog na 1.000 cm3 i to za nekoliko sekundi. Tu dolazimo do jednostavnog zaključka, a to je da ne mora nužno da znači da ćemo sa jačim motociklom biti brži, već je mnogo više do sposobnosti vozača da iskoristi snagu.
Ima li smisla voziti motocikl od 200 KS u javnom saobraćaju, pročitajte ovde.
***
Pratite nas i na društvenim mrežama:
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare