FotoPromo/Mercedes

Kada je nemačka kompanija predstavila novi AMG C63, pravi ljubitelji automobila su to nazvali blasfemijom, jer je spektakularni V8 agregat zamenjen dvolitarskim motorom sa četiri cilindra u vidu hibrida. Čak i veliki skok snage nije oduševio kupce, pa Mercedes navodno već planira povratak četvorolitarskog V8 agregata.

Mercedes je eliminisao V8 motor iz najjače AMG verzije C-klase. Umesto toga, aktuelni Mercedes-AMG C 63 S E, pokreće elektrifikovani četvorocilindrični turbopunjeni motor. Iako sam agregat razvija 476 KS i ima pomoć električnog motora sa dodatnih 204 KS za ukupno 680 KS, kupci najskuplje C-klase nisu previše zadovoljni. Čini se da je zamena V8 motora sa verzijom koja ima dvostruko manje cilindara ipak bila suviše drastičan korak jer Mercedes se uskoro, prema navodima medija, vraća starom pravcu.

FotoPromo/Mercedes

Četiri cilindra u kombinaciji sa električnom energijom su izabrana radi smanjenja potrošnje i emisije CO2, ali to sigurno nije prioritet za kupce AMG-a. Sličan korak je najavljen i za novu generaciju E-klase koja uskoro dolazi na tržište. AMG E63 će imati hibridni pogon u kombinaciji sa šestocilindričnim rednim motorom. Iako bi ovaj motor trebalo da razvija preko 700 KS, ni ovde potencijalni kupci nisu baš oduševljeni.

Konkurenti ovih Mercedes-AMG modela i dalje koriste znatno veće motore. BMW M3/M4 koristi šestocilindrični motor, a budući M5 će imati V8 kao i trenutni model. Performantni modeli Audija su dostupni sa motorima od 6 i 8 cilindara.

FotoPromo/Mercedes

Iz tog razloga, sve češće se šire glasine da je Mercedes naglo promenio kurs i da radi na povratku V8 motora u AMG verzijama C i E klase od 2026. godine. Sam agregat trenutno prolazi kroz modifikacije kako bi se zadovoljili budući propisi o štetnim emisijama Euro 7. Trenutno se koristi u modelu AMG GT63 S E Performance koji razvija 843 KS i u modelu AMG S63 E Performance sa 802 KS. U oba slučaja, agregat je elektrifikovan, a očekuje se da će ista sudbina zadesiti i nove verzije C i E klase.

Prema navodno dostupnim informacijama iz Mercedesa, prema izvoru Car and driver, na C i E klasi će biti izvršene samo manje modifikacije kako bi se smestila V8 pogonska jedinica, baterija i elektromotor. Kako prenosi Auto Klub, ukoliko je ovo tačno, biće to jedan od retkih aktuelnih primera kada proizvođač odustaje od smanjivanja veličine motora i bira suprotan pravac.

Bonus video: Vozili smo najpopularniji Mercedes današnjice – Kvalitet na najvišem nivou, ali i cena

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar