Ideja pretplate u automobilskoj industriji sve više dobija na značaju, pa je tako i Mercedes nakon BMW-a rešio da svojim kupcima ponudi dodatne opcije uz mesečnu naknadu, a ovog puta radi se o pojačanju snage elektromotora.
S obzirom da se nova električna vozila sve više oslanjaju na softver, proizvođači automobila pokušavaju da izvuku što više novca od svojih kupaca kroz funkcije koje se mogu otključati. Na primer, Mercedes-Benz je objavio da je nadogradnja za povećanje performansi na zahtev dostupna za korisnike modela EQE i EQS putem OTA (over-the-air) ažuriranja, naravno uz pretplatu.
Nije da Mercedes zaista menja ili dodaje bilo kakve komponente kako bi automobil bio brži. Sve se radi pomoću koda i softvera. Potrebna vam je samo internet veza za pristup prodavnici. Ovaj trend će verovatno postati još popularniji u automobilskoj industriji, jer smo već videli slične ponude u drugim električnim vozilima poput BMW-a koji nudi grejana sedišta uz mesečnu pretplatu.
Ažuriranje je dostupno za kupce modela EQE 350 4MATIC, EQS 450 4MATIC Sedan i SUV vozila u Severnoj Americi i povećava snagu vozila do 60 KS, pa se na taj način skraćuje ubrzanje od 0 do 100 km/h za jedan sekund. Pored toga, Mercedes-Benz tvrdi da plaćena poboljšanja neće imati negativnog uticaja na domet EV-a. Konkretno, osnovni model EQE će imati povećanu snagu sa 288 KS na 348 KS.
Što se tiče cena, vlasnici modela EQE koji žele da iskoriste dodatnu snagu moraće da plate 60 dolara za dodatnih 60 konjskih snaga na osnovu mesečne pretplate, 600 dolara za godišnju pretplatu ili jednokratnu naknadu od 1.950 dolara, što im omogućava da koriste ovu nadogradnju za ceo životni vek vozila. Kako prenosi Revija HAK, vlasnici EQS-a će morati još više da isprazne svoj bankovni račun i da plate 90 dolara mesečno, 900 dolara godišnje ili 2.950 dolara za doživotno otključavanje.
Bonus video: Vozili smo električni Mercedes EQS