Foto: Ford/Promo

Posle skoro godinu dana od lansiranja “pume” u novom izdanju, Ford je otkrio i najsnažniju verziju malog krosovera. “Puma” sa poznatom oznakom “ST” ima 200 KS i do 100 km/h stiže za samo 6,7 sekundi. Osim toga, jedinstvena je u klasi po tome što nudi mehanički LSD diferencijal i poseban “track” režim za vožnju po stazi.

Kako smo nekada sa posebnom pažnjom čekali sportska izdanja hečbek modela, danas čekamo brze krosovere. Fordova “puma” je možda i najbolji primer kako su se stvari promenile jer, ko se seća, ona je prvenstveno bila mali sportski kupe koji je žario i palio reli staze po Evropi sve do 2001. godine, kada je proizvodnja prestala.

Prošle godine, Ford je iznenadio sve predstavivši novu “pumu” u potpuno drugoj, krosover formi. Ali, iako zvuči čudno, ovaj model je u stvari ostao tamo gde je bio i prethodnik – u najpopularnijem segmentu.
Prilično dobro prihvaćena od strane stručnjaka po svemu što nudi u svojoj klasi, a pogotovo po voznoj dinamici, nova “puma” beleži i odlične prodajne rezultate.

Sada je vreme za njenu najsnažniju verziju, pa je sportsko odeljenje Ford Performance spremilo “ST” oznaku za malu “pumu”, a koja joj donosi mnogo toga za još bolju vožnju.

Saznajte još:

Za 40 odsto je čvršća od “fieste ST” na čijoj platformi je i nastala. Jedina u čitavom segmentu  “puma ST” nudi mehanički diferencijal sa ograničenim proklizavanjem (LSD), a koji poboljšava trakciju tokom vožnji kroz krivine. Tu su adaptivni amortizeri i posebne opruge, ali i različiti režimi vožnje, među kojima i “track” posebno namenjen vožnji po stazi, kada su mnogi ograničavajući sistemi deaktivirani ili limitirani.

Foto: Ford/Promo

Pod haubom je trocilindarski 1,5-litarski turbo-benzinac od 200 KS koji omogućava sprint do “stotke” za samo 6,7 sekundi, i najveću brzinu od 220 km/h, što je impresivno za vozilo ovog tipa. Obrtni moment od 320 Nm dostupan je već od 2.500 o/min, a “puma ST” nudi čak i “launch control” funkciju. Snagu na prednje točkove šalje šestostepeni manuelni menjač.

Foto: Ford/Promo

Takođe, upravljanje je unapređeno pa je odziv za 25 odsto brži, a kočnice su za 17 odsto veće nego kod standardne “pume”. Na točkovima od 19 inča nalaze se Michellin Pilot Sport 4S pneumatici.

I sa dizajnerske strane jasno je da je reč o sportisti, pa je tu krovni spojler, kao i difuzor integrisan u zadnji branik. Krasi je prava “race” zelena boja naziva “mean green”.

Foto: Ford/Promo

U kabini su sportska Recaro sedišta, ukrasi sa logotipom Ford Performance odeljenja, digitalna instrument tabla, 8-inčni displej multimedije, a “puma ST” je kompatibilna sa svim modernim uređajima.

Foto: Ford/Promo

Čak je i praktična, pa osim što nudi prtljažnik od 456 litara, tu je i Mega Box – dodatni prostor od 80 litara ispod poda.

Foto: Ford/Promo

Cena za “pumu ST” startuje od oko 30.000 evra. “RS” verziju ne očekujemo, jer je već ozvaničeno da ni “focus RS” više neće postajati, a usled sve strožih normi u vezi emisije štetnih gasova, ovi snažni motori bi dodatno naškodili proseku C02 kompanije Ford.

Foto: Ford/Promo

 

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar