Posle skoro godinu dana od lansiranja “pume” u novom izdanju, Ford je otkrio i najsnažniju verziju malog krosovera. “Puma” sa poznatom oznakom “ST” ima 200 KS i do 100 km/h stiže za samo 6,7 sekundi. Osim toga, jedinstvena je u klasi po tome što nudi mehanički LSD diferencijal i poseban “track” režim za vožnju po stazi.
Kako smo nekada sa posebnom pažnjom čekali sportska izdanja hečbek modela, danas čekamo brze krosovere. Fordova “puma” je možda i najbolji primer kako su se stvari promenile jer, ko se seća, ona je prvenstveno bila mali sportski kupe koji je žario i palio reli staze po Evropi sve do 2001. godine, kada je proizvodnja prestala.
Prošle godine, Ford je iznenadio sve predstavivši novu “pumu” u potpuno drugoj, krosover formi. Ali, iako zvuči čudno, ovaj model je u stvari ostao tamo gde je bio i prethodnik – u najpopularnijem segmentu.
Prilično dobro prihvaćena od strane stručnjaka po svemu što nudi u svojoj klasi, a pogotovo po voznoj dinamici, nova “puma” beleži i odlične prodajne rezultate.
Sada je vreme za njenu najsnažniju verziju, pa je sportsko odeljenje Ford Performance spremilo “ST” oznaku za malu “pumu”, a koja joj donosi mnogo toga za još bolju vožnju.
Za 40 odsto je čvršća od “fieste ST” na čijoj platformi je i nastala. Jedina u čitavom segmentu “puma ST” nudi mehanički diferencijal sa ograničenim proklizavanjem (LSD), a koji poboljšava trakciju tokom vožnji kroz krivine. Tu su adaptivni amortizeri i posebne opruge, ali i različiti režimi vožnje, među kojima i “track” posebno namenjen vožnji po stazi, kada su mnogi ograničavajući sistemi deaktivirani ili limitirani.
Pod haubom je trocilindarski 1,5-litarski turbo-benzinac od 200 KS koji omogućava sprint do “stotke” za samo 6,7 sekundi, i najveću brzinu od 220 km/h, što je impresivno za vozilo ovog tipa. Obrtni moment od 320 Nm dostupan je već od 2.500 o/min, a “puma ST” nudi čak i “launch control” funkciju. Snagu na prednje točkove šalje šestostepeni manuelni menjač.
Takođe, upravljanje je unapređeno pa je odziv za 25 odsto brži, a kočnice su za 17 odsto veće nego kod standardne “pume”. Na točkovima od 19 inča nalaze se Michellin Pilot Sport 4S pneumatici.
I sa dizajnerske strane jasno je da je reč o sportisti, pa je tu krovni spojler, kao i difuzor integrisan u zadnji branik. Krasi je prava “race” zelena boja naziva “mean green”.
U kabini su sportska Recaro sedišta, ukrasi sa logotipom Ford Performance odeljenja, digitalna instrument tabla, 8-inčni displej multimedije, a “puma ST” je kompatibilna sa svim modernim uređajima.
Čak je i praktična, pa osim što nudi prtljažnik od 456 litara, tu je i Mega Box – dodatni prostor od 80 litara ispod poda.
Cena za “pumu ST” startuje od oko 30.000 evra. “RS” verziju ne očekujemo, jer je već ozvaničeno da ni “focus RS” više neće postajati, a usled sve strožih normi u vezi emisije štetnih gasova, ovi snažni motori bi dodatno naškodili proseku C02 kompanije Ford.
***
Pratite nas i na društvenim mrežama: