Foto:Honda

Za razliku od prve generacije, aktuelna Honda NSX je izdržala znatno kraće, i to uz daleko manji interes. Ipak, i pored toga, činjenica je da se radi o jednom od najboljih japanskih automobila današnjice, a sada je proizveden i poslednji primerak.

Prva generacija Honde NSX predstavljena je 1990. godine, a na tržištu je opstala čak do 2005. Za to vreme stekla je veliki broj obožavalaca, ali i laskavi epitet japanskog Ferrarija. NSX je bio i više od toga, pa su u Hondi rešili da predstave i naslednika.

Druga generacija debitovala je 2016. godine, ali nije ostvarila ni približan uspeh kao prethodnik. Ovaj model se proizvodio u Americi, a tamo je imao i najviše kupaca, i to u okviru brenda Acura. NSX je sada bila skraćenica „New Sports eXperience“, a ponovo ga je pokretao V6 motor, i to zapremine 3,5 litara uz pomoć čak tri elektromotora.

Foto:Honda

Pogon na svim točkovima i 581 KS krasile su standardnu verziju u startu, a zatim je Type S podigao snagu na više od 600 KS. Ipak, to nije bilo dovoljno za opstanak. Poslednji primerak nedavno je sišao sa proizvodnih traka fabrike Performance Manufacturing Center u državi Ohajo.

Ovaj automobil je poslednji iz limitirane serije od 350 primeraka, a nudi najbolje što je Honda ikada nudila na NSX-u. Benzinski V6 agregat je dorađen, kao i hibridni sistem, a rezultat je 608 KS i 666 Nm. Za ubrzanje od 0 do 60 milja na sat (0-96 km/h) potrebno je manje od tri sekunde, a maksimalna brzina iznosi 307 km/h. I sve to uz osetno manju potrošnju i buku od supersportskih rivala.

Foto:Honda

Kako piše Index.hr, sada se govori o trećoj generaciji koja bi u skladu sa aktuelnim trendovima trebala da postane potpuno električna. Prva generacija je ipak svetinja, ali i druga ima sve preduslove da stekne kultni status, pogotovo u vremenu kada bude zabranjena prodaja svih sportskih automobila koji troše fosilna goriva.

Bonus video: Vozili smo novu Hondu HR-V – Od sada samo u hibridnom izdanju

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar