Salon automobila Sangaj
Salon automobila u Šangaju Foto:EPA-EFE/WU HONG

Južnokorejski antimonopolski regulator saopštio je da će kompaniju Tesla kazniti sa 2,85 milijardi vona (2,08 miliona evra) jer nisu obavestili svoje kupce o smanjenom dometu vožnje svojih električnih vozila na niskim temperaturama.

Korejsko udruženje za zaštitu potrošača (KFTC) saopštilo je da je Tesla od avgusta 2019. godine na svojoj zvaničnoj lokalnoj web stranici oglašavala „domet vožnje svojih automobila s jednim punjenjem, njihovu isplativost goriva u poređenju s vozilima s benzinskim pogonom, kao i performanse svojih superpunjača“, prenosi N1.

Domet vožnje Teslinih automobila opada pri hladnom vremenu do 50,5 odsto u odnosu na brojke koje se reklamiraju na internetu, navodi se u saopštenju KFTC.

Iz Tesle nisu bili odmah dostupni za komentar.

Na svojoj web stranici Tesla nudi savete za zimsku vožnju, kao što je grejanje vozila pre vožnje putem aplikacije, kao i korišćenje ažurirane aplikacije „Energy“ za praćenje potrošnje energije, ali ne spominje gubitak dometa na temperaturama ispod nule.

Godine 2021. južnokorejska potrošačka grupa „Citizens United for Consumer Sovereignty“ rekla je da domet vožnje većine električnih vozila opada do 40% na niskim temperaturama kada je potrebno zagrejati baterije, pri čemu Tesla prednjači.

Prošle je godine KFTC kaznio nemačkog proizvođača automobila Mercedes-Benz i njegovu korejsku jedinicu s 20,2 milijarde vona zbog lažnog oglašavanja u vezi sa emisijom štetnih gasova dizel modela.

Problemi s kojima se susreću električna vozila pri ekstremnim temperaturama nadaleko je poznat, iako su električna vozila popularna na tržištima poput Norveške, gde su četiri od pet vozila prodatih prošle godine bila na baterije, a Tesla je bila najprodavanija.

Studija iz 2020. koja je uključivala 4.200 električnih vozila svih marki, a koju je sprovela kanadska kompanija Geotab, otkrila je da većina modela ima sličan pad dometa po hladnom vremenu, prvenstveno zato što se baterija takođe koristi za grejanje kabine automobila.

Na nešto iznad 20 stepeni Celzijusa prosečni električni automobil nadmaši svoj navedeni domet, ali na minus 15 stepeni isti taj automobil nudi 54 odsto svog deklarisanog dometa, pokazalo je istraživanje.

Bonus video: Koliko iznosi domet prvog električnog Renault Megana

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar