I dok neki gradovi poput Londona već naplaćuju prolazak kroz sam centar grada, mnoge druge evropske metropole razmišljaju o uvođenju putarine za korišćenje gradskih ulica, a cilj je pre svega smanjenje emisije štetnih gasova u urbanim centrima.
Na sajmu automobila IAA Mobility u Minhenu, saobraćajni stručnjaci izjasnili su se u korist gradskih putarina u velikim gradovima. Putarina od šest evra dnevno mogla bi, na primer, da smanji promet u Minhenu za 23 odsto.
Saobraćajni stručnjaci sa Instituta Ifo, Tehničkog univerziteta u Minhenu i proizvođača automobila BMW, zalažu se za uvođenje putarine u većim nemačkim gradovima sa jednostavnom idejom – svako ko može da priušti BMW može i da plati određeni iznos kako bi se smanjile saobraćajne gužve.
Nije do kraja jasno šta je sa onima koji ne mogu da priušte BMW, ali njih ionako niko ni ne pita. Putarina od šest evra dnevno mogla bi da smanji promet u Minhenu za 23 procenta, rekao je Oliver Falck, voditelj Ifo centra za industrijsku organizaciju i nove tehnologije. Grad bi mogao da naplati putarinu od svakog vozača, bez izuzetaka, uključujući i stanovnike. Prihod od 600 miliona evra godišnje mogao bi da se upotrebi za lokalni javni prevoz i za isplate odštete za zaposlene sa niskim primanjima.
Kako piše Revija HAK, istorija nas uči – kada ideje dolaze od uglednih institucija, ne treba ih zanemariti, jer iza njih verovatno stoji ozbiljnija agenda.
Bonus video: Najduža trolejbuska linija na svetu
***
Pratite nas i na društvenim mrežama:
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare