Foto: Shutterstock/ David Koscheck / Panthermedia / Profimedia

Milan Božović, stručnjak za bezbednost saobraćaja, objasnio je u "Novom danu" na N1 kada je žuto svetlo na semaforu žuto, a kada se gleda kao crveno, kao i kako će nova pravila kažnjavanja pomoću kamera uticati na pešake.

Ministarstvo unutrašnjih poslova najavilo je da od petka počinju nova kažnjavanja u saobraćaju. Kazne će biti od 20.000 do 40.000 dinara ili čak mogućnost odlaska u zatvor, a prekršaji koji će se snimati kamerama su prolazak na crveno svetlo na raskrsnicama i prešačkim prelazima, o čemu je naš portal već pisao

.

Milan Božović, stručnjak za bezbednost saobraćaja je za N1.info istako da kamere koje su za snimanje na objektima sigurno neće učestvovati u toj varijanti kontrole saobraćaja.

„Moraju da budu odgovarajuće, da budu povezane na odgovarajuće sisteme koji detektuju prekršaje, da se utvrdi ko je vozio, a onda se šalje kazna“, kaže on i dodaje da su to „red light kamere“.

„Njiihov zadatak je da detektuju prolazak na crveno svetlo na semaforu, a zavisno od sistema, negde se registruje prva ili druga sekunda. Sistem je podložan podešavanju“, ističe Božović.

Kako kaže, pretpostavlja se da će biti korisne za slučaj saobraćajnih nezgoda u raskrsnicama i na pešačkim prelazima.

„Pretpostavljam da će tužilaštvo imati mogućnost da skine video zapis. Najteže je bilo da se utvrdi ko je prošao na crveno, a ko na zeleno, zapravo kome je koje svetlo bilo uključeno kada je došlo do udesa“, navodi sagovornik N1.info

Govorio je i o prolasku na žuto svetlo.

„Ono što mi kao javnost prepoznajemo kao žuto zapravo jesu dve varijante ovog svetla. Prva je skoro istovremeno crveno i žuto – dve sekunde pre nego što se ugasi crveno uključi se žuto, a po završetku zelenog se pali žuto i to je „čisto“ žuto, odnosno kada je samo ono uključeno“, navodi.

Prema aktuelnim propisima, kada je na semaforu isključivo žuto svetlo, zakon ga prepoznaje kao crveno i može kazniti vozača, izuzev ako se ustanovi da vozač nije mogao bezbedno da se zaustavi.

Prema njegovim rečima, pojedini gradovi su uveli sisteme video nadzora.

„Negde detektuju brzinu, negde prelazak preko pune linije i polukružno okretanje. Smederevo je značajno uspelo da smanji broj prekršaja u gradu sa prekoračenjem brzine upravo pomoću video nadzora. Svi gradovi mislim da mogu uvesti određen broj kamera, smanjiće se potreba za velikim brojem saobraćajnih policajaca“, kaže Božović.

Kazna je, misli on, ista i kada vas zaustavi policajac i kada vam stigne slika sa kamera, samo se razlikuje način utvrđivanja prekršaja.

„Pešaci će pretpostavljam biti snimljeni, a što se tiče dobijanja kazni, mislim da te kamere ne prepoznaju lice osobe automatski, pa u tom smislu smatram da neće dobijati kazne za prelazak na crveno na kućnu adresu, ali bez obzira na to moraju poštovati prelazak na crveno, kao i vozači“, kaže Božović.

Ista je situacija i sa vozačima bicikala i električnih trotineta, o čemu je naš portal nedavno pisao.

„Nije moguće utvrditi ko je vozio jer nemate registarsku oznaku ni za jedno od tih prevoznih sredstavaj ali ako dođe do nezgode video zapis će pomoći da se utvrdi ko je prošao na koje svetlo prošao“, kaže.

Božović smatra da će obrada ići automatski.

„Naprosto prvo će se slati automatski upit vlasniku ko je upravljao vozilom u tom trenutku, zatim će se na osnovu te informacije obrađivati podaci i slati onom ko je vozio za dalje postupanje. Pretpostavljam da će svako ko je snimljen dobiti kaznu“, kaže on.

Bonus video: Kada možemo da vozimo žutom trakom?

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare