Foto:TANJUG/ DUSAN ANICIC

Današnji automobili nisu stvoreni za dublju vodu, jer imaju nisko smeštene usisnike vazduha, a ukoliko voda uđe u motor, to može prouzrokovati katastrofalne posledice.

Tokom prethodnih par dana svi smo iskusili vožnju kroz ogromnu količinu vode na putevima, jer je kišovito i olujno vreme dovelo do stvaranja ozbiljnih bara na putu. Najčešće se radi o površinskom sloju, ali ponekad ćete naići i na dublju baru koja može da bude izuzetno opasna.

Jurcanje vozilom kroz dublje bare nije mudro iz dva razloga – prvi je sigurnosni, a to je akvaplaning pri kojem točkovi automobila gube kontakt sa asfaltom i u vozilu ćete se osećati kao da na klizalište izlazite u patikama. Drugi razlog je – takva vožnja može biti rizična za zdravlje vašeg četvorotočkaša. Izbegavajte vodu dublju od 10 centimetara zato što većina današnjih automobila ima nisko smeštene usisnike vazduha, koji u tom slučaju mogu povući vodu u motor, a to može prouzrokovati katastrofalne posledice: ulazak vode u cilindre, pucanje klipova usled opterećenja…

Foto:TANJUG/ DUŠAN ANIČIĆ

Dakle, izbegavajte dublju vodu, automobil nije brod ili podmornica i, molimo vas, vozite pažljivije po kiši. Povećajte razmak između vozila ispred vas sa dve na četiri sekunde, jer je i zaustavni put automobila po kiši znatno duži.

Vodite računa o gumama, ukoliko su istrošene i ukoliko je dubina kanala manja od 1,6 mm to ćete osetiti jer će upravljivost biti umanjena, a i zaustavni put pri kočenju će biti produžen. Kako piše Revija HAK, investirajte u nove gume, kao i u brisače vetrobranskih stakala. Stari brisači neće efikasno očistiti stakla, a to će vam umanjiti vidljivost.

Bonus video: Saveti za vožnju po kiši

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar