Nedavno je objavljeno da Renault gasi model Scenic kakav znamo, da bi sada francuska kompanija predstavila koncept naziva Scenic Vision koji predstavlja dizajnerski uvid u izgled nove generacije ovog modela. Glavna vest je da Scenic više neće biti MPV već SUV, i to sa pogonom na električnu energiju.
Novi Renault Scenic na tržište stiže 2024. godine, a ovaj koncept poseduje radikalni pogon na vodonik koji je pokazatelj mogućnosti i vizije Renaulta, a francuska kompanija smatra da će pogon na gorivne ćelije postati popularan nakon 2030. za upotrebu u lakim komercijalnim vozilima.
Što se tiče serijskog Scenica koji stiže za dve godine, on će imati klasičan pogon na električnu energiju, dok se opcija sa gorivnim ćelijama očekuje tek u sledećoj deceniji. Novi automobil preuzima štafetu od legenardnog MPV modela koji se proizvodio od 1991. do 2022. godine, a Scenic će u ponudi električnih automobila francuske kompanije biti smešten iznad Megana E-Tech. Sa dužinom od 4.490 mm, širinom od 1.900 mm i visinom od 1.590 mm, Scenic Vision koncept je 280 mm duži, 120 mm širi i 85 mm viši od električnog Megana, dok je međuosovinsko rastojanje veće za 135 mm.
Za razliku od prethodnih generacija Scenica, ovaj koncept ima oblik SUV-a, što je sasvim u skladu sa aktuelnim trendovima automobilske industrije. Tanka LED svetla podsećaju na dizajn Megana E-Tech, ali novi potpis svetala na bokovima prednjeg dela daju mu unikatan i agresivniji karakter.
Zadnja vrata se otvaraju pritiskom na logo Renaulta koji je osetljiv na dodir i koji se nalazi na samim vratima, a koncept ne poseduje B stub, što olakšava ulazak i izlazak, mada se ove funkcije i dizajnerska rešenja ne očekuju na serijskoj verziji.
Šef dizajna Renaulta Gilles Vidal tvrdi da će dizajn spoljašnjosti evoluirati ali da koncept već oslikava 90% serijskog modela čija proizvodnja počinje za dve godine. Pogonski sistem Scenic Visiona je uglavnom konvencionalan, jer ga čine prednje postavljeni elektromotor sa 218 KS i manja baterija od 40 kWh, ali inovativno rešenje jeste gorivna ćelija od 16 kW koja se nalazi u podu za vozila i puni bateriju tokom vožnje.
Scenic Vision je stvoren koristeći više od 70% recikliranih materijala i čak 95% materijala koji se mogu reciklirati, dok je dizajn unutrašnjosti studija budućeg izgleda enterijera predstojećih vozila francuske kompanije.
Renault smatra da će od 2030. godine mreža punjača za vodonik biti takva da će biti moguće preći oko 800 kilometara bez zaustavljanja za punjenje baterije, jer će vozači umesto toga stati na samo pet minuta da napune rezervoar sa vodonikom.
Inženjeri Renault Grupe trenutno rade na potpuno novoj platformi za električna vozila sa pogonom na vodonik. Ova platforma je trenutno u fazi prototipa, a specifično je dizajnirana da smesti bateriju, motor, gorivnu ćeliju i rezervoar za vodonik.
Vidal je objasnio da su razmatrali CMF-B EV platformu za Scenic Vision, ali su ipak izabrali eksperimentalnu platformu kako bi prikazali svoje mogućnosti. Ipak, serijska verzija Scenica koja stiže za dve godine biće postavljena na istu CMF-EV platformu koju koristi i Renault Megane E-Tech, dok se platforma za pogon na vodonik neće koristiti na produkcijskim vozilima do 2030-ih.
Bonus video: Vozili smo električni Renault Megane E-Tech
Pratite nas i na društvenim mrežama: Facebook Twitter Instagram