Foto:N1, Shutterstock MUP Srbije

Čak 84 odsto svih saobraćajnih prekršaja čine muškarci, a svega 16 odsto žene, pokazuju podaci Ministarstva unutrašnjih poslova Srbije za prvih deset meseci 2022. godine. Ipak, podaci otkrivaju i koje prekršaje najčešće čine žene, kao i u čemu prednjače muškarci.

Razlika u polnoj strukturi najuočljivija je kod vožnje pod dejstvom psihoaktivnih supstanci, gde je broj žena koje su kažnjene zbog tog prekršaja skoro na nivou statističke greške i kreće se između jedan i dva odsto.

Muškarci dominiraju i kad je reč o vožnji pod uticajem alkohola, gde je udeo žena oko sedam odsto. Među onima koji su kažnjeni zbog nepropisnog preticanja je nešto manje od devet odsto žena, a kod nevezivanja pojasa i vožnje dvotočkaša bez kacige ženskog pola je tek svaka deveta sankcionisana osoba.

Vožnja tehnički neispravnog automobila takođe nije svojstvena ženama, kojih je među kažnjenima zbog tog prekršaja bilo tek pet odsto. Kad je reč o nepropisnom korišćenju mobilnog telefona u vožnji, odnos među kažnjenim vozačima je šest prema jedan u korist muškaraca.

Prolazak kroz crveno svetlo na semaforu je saobraćajni prekršaj kod kojeg je razlika između polova daleko manja – procentualni odnos je 70 prema 30 u korist muškaraca, dok je među onima koji su kažnjeni zbog nepropisnog zaustavljanja i parkiranja 22 odsto pripadnica ženskog pola.

Foto: Goran Srdanov/Nova.rs

Najmanje discipline u saobraćaju žene su pokazale kao pešaci, gde je njihov broj dostigao trećinu od ukupnog broja prekršilaca. S druge strane, žene kao vozači vode znatno više računa o bezbednosti pešaka nego muškarci, kojih je pet više među kažnjenima zbog grešaka vozača prema pešacima.

Podsetimo, najčešći prekršaji koji su u Srbiji sankcionisani tokom prethodne godine bili su prekoračenje dozvoljene brzine – više od 300.000, nevezivanje sigurnosnog pojasa (174.000) i nepropisno korišćenje mobilnog telefona tokom vožnje (58.000 prekršaja).

Koliko je muškaraca vozača u Srbiji u odnosu na broj žena koje voze, saznajte na sajtu N1.

Bonus video: Ko ima prednost kada se na semaforu upali uslovno zeleno svetlo?

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar