Ford je zabeležio značajan trenutak na svom putu elektrifikacije, jer je tokom ove godine proizvedeno više Mustanga sa električnim pogonom od istoimenog modela kog pokreće benzinski motor. Iako električni SUV i sportski kupe dele isto ime, radi se o potpuno različitim modelima ali ovo poređenje pokazuje kako se kreću trendovi u automobilskoj industriji.
Tokom ove godine Ford je proizveo 27.816 primeraka modela Mustang Mach-E u fabrici u Meksiku, dok je sa proizvodnih traka fabrike u Mičigenu sišlo 26.089 Mustanga koje pokreće motor sa unutrašnjim sagorevanjem.
Mustang Mach-E je stigao na tržište krajem prošle godine i čak je postao najprodavanije vozilo u Norveškoj prošlog meseca.
U Sjedinjenim Američkim Državama, gde je prelazak na električna vozila nešto sporiji, benzinski Mustang i dalje beleži bolju prodaju od imenjaka sa baterijama i to u odnosu 3 prema 1.
Jim Farley, izvršni direktor Forda rekao je prošle nedelje da očekuje da 4 od 10 modela ove kompanije postanu potpuno električni do 2030. Pored toga, on je otkrio planove da se povećaju investicije u razvoj električnih modela za 36 procenata na čak 30 milijardi dolara. Podsećamo da je 19. maja predstavljena i električna verzija jednog od najprodavanjih automobila na svetu, Forda F-150.
Globalna nestašica mikročipova jedan je od razloga zašto je električni Mustang Mach-E prestigao benzinski po broju proizvedenih primeraka. Kako je rekao Farley, Ford prioritet daje novim modelima kao što su Mach-E i Bronco kada raspoređuje preostale čipove kojih nema puno. Primera radi, Flat Rock postrojenje u Mičigenu nije proizvelo nijedan Mustang sa benzinskim motorom tokom prošlog meseca.
***
Pratite nas i na društvenim mrežama: