Postoje mnoga mišljenja o održavanju vozila zimi. Dobronamerne preporuke kreću se od saveta da se automobil zimi što češće pere do mišljenja da bi trebalo izbegavati pranje automobila kako bi se sačuvala boja. Nemački automobilski klub (ADAC) je tim povodom odlučio da objavi par saveta za vozače.
Koliko često zimi automobil mora da ide u auto perionicu? U principu, onoliko često koliko i u letnjim mesecima.
Da li je istina da je automobil zimi izuzetno zagađen ostacima soli na putevima? Odgovor je i da i ne. Izjava da zimska prljavština ima izuzetno korozivan učinak na lak, tj. da je treba uklanjati što je češće moguće, odnosi se samo na prethodno oštećen lak od, recimo, ogrebotina. Međutim, besprekorne površine mogu lako da se nose sa naslagama prljavštine. Podvozje vozila takođe obično nema problema sa korozijom, osim ako se ne radi o starijem automobilu gde rđa može da se pojavi.
Kada tokom zime ne bi trebalo da idete u auto-perionicu? Na ekstremnim temperaturama ispod -10 stepeni. Uvek treba izbeći termički šok, jer voda koja je na 10 do 30 stepeni Celzijusa udara u delove vozila koji su nedavno bili izloženi hladnoći. Dugoročno površine sa oštećenom bojom trpe dodatni toplotni udar, i to može oštetiti lak. Pre ulaska u auto perionicu, neophodno je ukloniti sve ostatke snega i leda, jer struganje leda može da ošteti boju.
Koji se programi pranja preporučuju zimi? U principu, isto kao i leti, jeftino je dobro i dovoljno, a najvažnije je prvo isprati vozilo kako bi se uklonile nečistoće i sprečilo oštećenje boje na četkama.
Dodatni skupi programi sa vrućim voskom ili zaštitom donjeg dela nisu potrebni, ali naravno, svako ima pravo da sam odluči na koji način želi da počasti sebe i svoje vozilo. Važnije je da vaš automobil s vremena na vreme proveri stručnjak. Kako prenosi Revija HAK, pre i posle zimske sezone, oštećenja podvozja mogu da se otkriju i poprave u servisu, pa rđa tada nema šanse.
Bonus video: Ko ovo ne uradi sa autom, vožnja tokom zime biće mu vrlo teška