Foto:Shutterstock

Baterija ponekad čini i polovinu cene električnog vozila, a zamena može da košta više od polovnog vozila koje je bilo u upotrebi samo godinu dana, otkriva specijalizovana britanska kompanija.

Skromni podaci o baterijama i dalje predstavljaju problem osiguravajućim kućama jer moraju da otpišu električna vozila čak i posle manjih nezgoda, što može da ugrozi proces elektrifikacije, upozorila je specijalizovana britanska kompanija Thatcham Research.

Brine činjenica da ne postoje cenovno pristupačna ili dostupna rešenja za popravku i dijagnostiku posle nesreće, navodi Thatcham Research u izveštaju o razlikama između električnih i vozila na fosilna goriva.

Osiguravajuće kuće su se požalile da kod mnogih električnih vozila ne postoji mogućnost popravke ili barem procene čak ni manje štete na bateriji posle nesreće, pa su prinuđeni da otpišu vozilo sa malom kilometražom.

To na kraju dovodi do viših premija osiguranja i umanjuje prednosti prelaska na električni pogon.

Foto:Shutterstock/Sheila Fitzgeralda

Baterija ponekad čini i polovinu cene električnog vozila, a Thatcham je otkrio da zamena može koštati više od polovnog vozila koje je bilo u upotrebi samo godinu dana.

Vođa inženjerskog istraživanja u Thatchamu Adrian Watson je rekao da bi u idealnom svetu osiguravajuće kuće odluku o popravci odnosno otpisu električnih vozila donosile na osnovu podataka o stanju vozila posle nesreće.

„Trenutno nije tako. Današnja dijagnostika ne može vam stvarno reći kakvo je stanje baterije“, objasnio je Watson.

Kako piše dnevnik.hr, električni automobili čine samo 1,65 posto britanske flote, a zahtevi za pokrivanjem osigurane štete na električnim automobilima već su 25,5 posto skuplji nego kod vozila na fosilna goriva, a popravka traje 14 posto duže.

Zbog potencijalnog rizika od požara, oštećena električna vozila koja čekaju na popravku moraju da budu parkirana na otvorenom i udaljena od drugih objekata najmanje 15 metara.

Spoljni parking za 100 automobila koje pokreću fosilna goriva danas bi bio dovoljan za siguran smeštaj samo dva električna vozila, upozoravaju u Thatchamu.

Bonus video: Vozili smo električni Renault Megane E-Tech