Foto: Shutterstock

Inženjeri sa Univerziteta Novi Južni Vels (UNSW) iz Sidneja uspešno su pretvorili dizel agregat da radi kao hibridni motor na vodonik i dizel, a na taj način su smanjene emisije CO2 za više od 85 procenata.

Tim naučnika, na čijem čelu je profesor Shawn Kook sa Fakulteta mašinstva i proizvodnje, oko 18 meseci je razvijao sistem sa direktnim ubrizgavanjem vodonika i dizela, a krajnji rezultat je dizel motor koji u 90% slučajeva koristi vodonik kao gorivo.

Istraživači tvrde da bi bilo koji dizel motor u kamionima i pogonskoj opremi u transportu, poljoprivredi i rudarstvu, mogao da se naknadno opremi novim hibridnim sistemom za svega par meseci. Zeleni vodonik, koji nastaje korišćenjem obnovljivih izvora energije poput vetra i sunca, ekološki je dosta prihvatljiviji od dizela.

Foto: Shutterstock

Tim profesora Kooka dokazao je da korišćenje njihovog sistema ubrizgavanja vodonika smanjuje emisije CO2 na samo 90g/kWh, odnosno 85,9% manje od standardnog dizelskog motora. Rešenje problema koje nudi UNSW zadržava ubrzigavanje dizela u motor, ali dodaje ubrizgavanje vodonika direktno u cilindar. Direktno tempirano ubrizgavanje vodonika kontroliše stanje smese unutar cilindra motora, čime se rešavaju štetne emisije azotnog oksida koje su bila velika prepreka za komercijalizaciju motora na vodonik.

„Ako pustite vodonik u motor i dozvolite da se smeša pomeša, desiće se rast emisija azotnog oksida, što je značajan uzrok zagađenja vazduha i kiselih kiša. Ipak, ako obavite proces stratifikacije, to jest, da u nekim područjima ima više vodonika, a u drugim manje, na taj način možemo da smanjimo emisije azotnog oksida ispod one čistog dizelskog motora“, izjavio je profesor Kook.

Kako piše Revija HAK, istraživački tim se nada da će novi sistem postati komercijalan u narednih godinu do dve, a sada žele da se konsultuju sa potencijalnim investitorima. Naučnici kažu da je potencijalna upotreba nove tehnologije najbolja na industrijskim lokacijama gde je već postavljena infrastruktura za snabdevanje vodonikom. To uključuje rudarske lokacije, gde je oko 30% emisija gasova staklene bašte prouzrokovano korišćenjem dizelskih motora, uglavnom u rudarskim vozilima i generatorima električne energije.

Bonus video: Vozili smo Peugeot 308 sa efikasnim dizel motorom

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar