Foto:shutterstock by meowKa; shutterstock

Evropske vlade su prošle godine potrošile oko 350 miliona evra za subvencionisanje plug-in hibridnih vozila (PHEV), ali novo istraživanje koje je sproveo Tehnički fakultet u Gracu, tvrdi da podaci o emisijama štetnih gasova u stvarnom svetu sugerišu da navodno ova vozila nisu vredna ulaganja.

Nemačka je nedavno ukinula subvencije za plug-in hibridna vozila, a prodaja se odmah prepolovila. Čini se da bi i druge zemlje mogle da krenu ovim putem, nakon što je objavljeno istraživanje koje dokazuje da ovi automobili zagađuju vazduh mnogo više nego što je to fabrički deklarisano.

„Plug-in hibridi se nude kao savršena kombinacija baterije za sve vaše lokalne potrebe i motora sa unutrašnjim sagorevanjem za vožnju na većim distancama. Ali, testiranje u stvarnosti pokazuje da je to utopija“, izjavila je Anna Krajinska, iz centra za održivost u saobraćaju Transport & Environment.

Istraživači sa Univerziteta u Gracu testirali su tri nova plug-in hibrida u stvarnim uslovima saobraćaja. Oni su utvrdili da se domet na struju kode modela BMW Serije 3, Peugeot 308 i Renault Megane teško poklapaju sa procenama po WLTP-u, i da zagađuju više nego što to pokazuju WLTP procene, bez obzira na to da li su im baterije bile potpuno napunjene ili ne.

Rezultati ovog istraživanja doveli su do toga da Transport & Environment zagovara zakonodavce da promene način na koji subvencionišu plug-in hibride. U najmanju ruku, kako tvrdi ova organizacija, podsticaji bi trebali da se temelje na stvarnoj potrošnji u saobraćaju.

Foto: Renault

Na petlji gradske vožnje od 50 kilometara, samo je hibridni Renault Megane uspeo da dostigne svoj procenjeni raspon nulte emisije, BMW Serije 3 je uspeo da postigne samo 74 posto svoje procene, a Peugeot 308 je vozio upola manje samo na struju.

Iz tih i drugih razloga, čak i kada su baterije na vozilima bile potpuno napunjene, istraživači su otkrili da Megane ispušta 20 posto više CO2 od deklarisanog, Peugeot 70 posto više, a BMW neverovatnih 300 posto više nego što je trebao, prema procenama WLTP-a.

Kada su se baterije u međuvremenu ispraznile, rezultati su postali još gori. Kako prenosi Auto Klub, ovi automobili su ispuštali između pet i sedam puta više CO2 nego što bi trebali u tim uslovima.

Bonus video: Vozili smo Mazdu CX-60 u plug-in hibridnom izdanju

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar