Foto:MUP Srbije; shutterstock

Bahati vozači koji često krše saobraćajna pravila uglavnom voze skupa i brza vozila, ali je kazna za njih jednaka kao i za ostatak populacije. Zato se često postavlja pitanje: Da li bogatiji vozači treba da plaćaju veći iznos saobraćajnih kazni?

Saobraćajne kazne nas pogađaju različitom magnitudom, u zavisnosti od primanja i imovine. Nekome ni 500 evra ne znači ništa, a nekome je i 50 evra previše. Baš zbog toga, u nekim državama u Evropi, saobraćajne kazne se određuju na osnovu imovinskog statusa, jer se temeljno prate prihodi određene osobe, a zatim se nakon toga određuju i sankcije za prekršaj u saobraćaju.

Zato je tamo situacija dosta drugačija nego kod nas, jer oni koji imaju najviše novca nisu najbahatiji na putevima, pošto je sila zakona u stanju da ih žestoko kazni. Dobar primer je saobraćajni prekršaj iz 2010. godine u Švajcarskoj, kada je policija zaustavila vozača Mercedesa SLS koji je na auto-putu vozio čak 290 km/h. Nakon provere njegovog imovinskog stanja i prihoda, određena mu je kazna od čak 650.000 evra.

Kako prenosi Revija HAK, Finska je takođe jedna od zemalja u kojima se kazne za saobraćajne prekršaje određuju na osnovu prihoda, pa je u ovoj državi izdato mnogo kazni većih od 50.000 evra. Ko ima dosta novca, a ne mari za ograničenje brzine na putu, moraće debelo da plati u mnogim državama, jer Švedska, Danska, Nemačka, Austrija i Francuska takođe imaju obračun saobraćajnih kazni prema prihodima.

Da li mislite da bi ovaj sistem mogao da zaživi i u Srbiji? Jedan od problema svakako bi bila siva ekonomija, jer mnogi vlasnici skupih i brzih automobila na papiru nemaju velika primanja, dok su vlasnici imovine često članovi porodice i prijatelji. Ali čini se da bi svakako uvođenje kazni na osnovu primanja svakako dovelo do manjeg broja bahatih vozača u „besnim“ automobilima na ulicama.

Bonus video: Pogledajte kako da vozite tokom jeseni i kakva je prva ikad Mazda CX-60

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare