Foto:Tom Kirkpatrick/BMW

Ovih dana Fiat je objavio da testira sistem bežičnog punjenja baterije elektrčnog modela 500. Nije u pitanju sistem bežičnog punjenja baterije na parking mestu, već sistem dopunjavanja u toku vožnje.

Sa gledišta ulaganja u infrastrukturu ovaj vid dopunjavanja baterije je mnogo efikasniji, jer sve što je potrebno je da se krećete trakom autoputa namenjenoj za dopunjavanje baterije. U nekom idealnom slučaju, ovakav vid dopunjavanja bi ne samo eliminisao sate čekanja da se baterija dopuni na standardnom punjaču, već bi električni automobili postali potpuno nezavisni od poseta bilo kakvim punjačima, pa bi u tom smislu bili praktičniji i od klasičnih automobila koji moraju nekoliko minuta povremeno da odvoje za punjenje rezervoara.

To je već ozbiljan pomak u povećanju komoditeta. Ali, kao i obično, uvek postoji neko ali…

Kroz istoriju se nebrojeno puta pokazalo da je taj komformizam ljudsku vrstu koštao na kraju nečega. Zbog toga nekako ne možemo, a da ne razmišljamo o tome koliko je pametno voziti se automobilom kroz magnetno polje?

Da li biste vi vozili svoju porodicu preko elektromagnetnog polja? To nije neki wi-fi signal ili signal mobilnog telefona, već polje koje može da puni bateriju automobila. Dakle, u pitanju je ozbiljna količina energije. Kako funkcioniše ovaj sistem, saznajte ovde.

Izvor: Drivegreen.rs

Bonus video: Vozili smo prvi Renault Megane na struju, koliko košta i koliki ima domet?

Pratite nas i na društvenim mrežama: Facebook Twitter Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar