Napokon je stigla i donosi važne promene. Nova Mercedesova C-Klasa, osim što je najluksuznija do sad, ujedno je i prvi Mercedesov model čiji će svi SUS motori biti elektrifikovani. Uz to, srebrna zvezda na haubi zauvek odlazi u prošlost, a njeno stalno mesto biće na maski hladnjaka, bez obzira na verziju.
Više nije „bejbi benz“, već joj sada bolje pristaje „bejbi S“. Mercedesova C-Klasa je na početku bila prva mala limuzina ovog brenda i do danas, sa više od 10 miliona prodatih primeraka (od pojave prve generacije nakon kultnog modela 190), ovo je najtraženiji model nemačke kompanije. Danas, ulogu najmanje limuzine preuzima A-Klasa u sedan i CLA varijantama.
Tako je posle W205 serije koja je na tržištu bila šest godina, sada spremna nova generacija kompaktne limuzine, potpuno odlučna da se dodatno izdvoji iz društva „malih“, pa se osim dizajnom, hvali i tehnologijama na nivou jedne „S-klase“.
Nova C-Klasa, oznake W206 u početku će dolaziti u dve verzije: kao limuzina i karavan. Napravaljena je na MRA II osnovi na kojoj nastaje i S-Klasa, a važno je istaći da je značajno porasla – dugačka je 4,75 m što znači da je dobila čak 6 cm, dok je širina sada 1,82, ali je i nešto niža nego pre, pa je visina 1,44 m.
Sve ovo znači da je C-Klasa opet izuzetno aerodinamična, koefocijent otpora vazduhu iznosi 0.24 (limuzina), odnosno 0.27 (karavan). Ali, nove mere donose i više mesta u kabini nego pre. Posebno će se radovati putnici pozadi kojima je predviđeno dodatnih 35 mm mesta za kolena. Prostora ima više u predelu ramena i glave, dok prtljažnik i dalje nudi 455 litara.
Što se tiče dizajna, C-Klasa prvi put dolazi sa dvodelnim zadnjim svetlima. Standardno je opremljena sa LED farovima, a opciono nudi i ona sa S-Klase koja imaju 2,6 miliona piksela i koja projektuju simbole upozorenja direktno na put.
U kabini takođe sve podseća na S-Klasu, pa se tako nude 3D instrumenti i head-up ekran sa VR funkcijom. Takođe, C-Klasa imaće drugu generaciju MBUX multimedijlanog sistema, koja osim više glasnovih komandi ume i da razlikuje vozačevu boju glasa od drugih putnika u vozilu. Nova instrument tabla je dijagonale 12.3 inča, a centralni ekran može biti i 11.9 inča.
Što se tiče pogona, vesti i nisu baš neke koje će razgaliti tradicionaliste i ljubitelje snažnih motora. Naime, četiri cilindra su najviše što će nova C-Klasa imati pod haubom.
Kako je naš portal ranije pisao, od 6-cilindraša ali ni 4-0-litarskog twin-turbo V8 motora u C-klasi više neće biti ništa, a u AMG-u će se verovatno spašavati sa hibridnim konfiguracijama. Nema više ni ručnog menjača, već automatski 9G-Tronic postaje standard.
Ponudu motora čine tri benzinca i dva dizelaša, svi sa 48-voltnim sistemom. U C180 je 1.5 benzinac sa 170, a u C200 s 204 KS. C300 dobija 2.0 motor sa 258 KS, a dizelaši su C220d (200 KS) i C300d (265 KS). Poznati pogon na svim točkovima ostaje u ponudi.
Fokus je na plasmanu plug-in hibrida, gde će glavnu ulogu imati sistem sačinjen od 2.0 benzinca sa 200 KS i elektromotora sa 129 KS, koji će nuditi domet na struju od 100 km i bateriju koja se puni za svega pola sata.
***
Pratite nas i na društvenim mrežama: