auto, automobil
Foto: Promo

Ponekad zaista nije jasno zašto se neki automobili slabo prodaju, baš kao što nije ni jasno zašto za nekim besmislenim modelima vlada prava pomama. Neki od automobila o kojima ovde pišemo su bili ispred vremena, a neki jednostavno nisu imali sreće.

Automobilska istorija je prepuna priča o promašajima pojedinih proizvođača, o neuspešnim modelima, o automobilima sa značajnim konstruktivnim propustima koji su ih koštali uspeha na tržištu.

Pričaćemo i o njima, ali ovaj put vam predstavljamo listu automobila koji jednostavno nisu imali sreće. Uglavnom im ništa nije nedostajalo tehnički, kvalitet uglavnom nije bio doveden u pitanje, jednostavno njihovi tvorci su omanuli u onom najvažnijem – nisu ih dobro pozicionirali na tržištu. Kod nekih je problem bila cena, nekima klasa kojoj pripadaju, a neki jednostavno možda nisu ni trebali da budu napravljeni jer nije imao ko da ih kupi.

Renault Avantime

Ime ovog modela u prevodu znači ispred vremena. Nažalost, ispostavilo se da je zaista bilo tako, jer Avantime je očigledno bio i previše ispred svog vremena. U Renaultu su želeli da osmisle automobil koji bi posedovao kvalitete modela Espace, ali i da ih kombinuje sa vozilima naglašenijeg sportskog karaktera.

Foto: Promo

Tako je nastala jednozapreminska karoserija bez B stubova sa ogromnim panoramskim krovom. Automobil je bio izuzetno originalan, a u zadnjem delu moža isuviše. Ispostavilo se da tržište i nije bilo prilično gladno ovakvog tipa automobila, jer od 2001. do 2003. godine je proizvedeno tek nešto više od 8.500 primeraka.

Volkswagen Phaeton

Jedna od najvećih automobilskih misterija i dokaz da ljudi do te mere robuju brendovima, da su u stanju da zanemare istinski kvalitet. Drugačije nije moguće objasniti neuspeh ovako dobrog i kvalitetnog automobila. Pheaton je delio platformu sa prestižnim Bentley Continentalom GT, a po ocenama mnogih od njega je bio još kvalitetniji.

Foto: Promo

Očigledno prosečan kupac automobila u toj cenovnoj klasi jednostavno nije želeo Volkswagen znak. Brojke su bile neumoljive. Nova fabrika u Drezdenu je projektovana za proizvodnju 20.000 vozila godišnje, a u proseku je prodato tek 6.000 primeraka godišnje.

Mercedes R-Class

Veliki i luksuzni MPV – tržišni segment u koji je Mercedes polagao velike nade. Kada je promovisana R-Klasa, plan je bio proizvodnja 50.000 primeraka godišnje, od čega bi se polovina prodavala u Americi.

Foto: Promo

Nažalost, procena je bila pogrešna, ispostavilo se da kupci u ovoj klasi ne žele da doplaćuju za premijum kvalitet. Bogata ponuda motora, prostranost, udobnost – ništa nije moglo da pomogne. Ni do danas se situacija nije značajno promenila, čak je i nepovoljnija po MPV segment, koji je praktično uništen sve većom popularnošću krosovera.

Na ovoj listi se nalaze još četiri modela, a o kojim automobilima se radi pogledajte na Drivegreen.rs.

Izvor: Drivegreen.rs

Bonus video: Za sve one koji se spremaju da krenu na put automobilom

Pratite nas i na društvenim mrežama: Facebook Twitter Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare