Foto:Promo/Audi

Mnogi automobilski proizvođači poput Toyote i Hyundaija, eksperimentisali su sa idejom korišćenja automobila kao mobilnog usisivača koji usisava štetne čestice iz atmosfere, a Audi je poslednji koji je predstavio slično rešenje.

U saradnji sa dobavljačem Mann+Hummel, nemački proizvođač je započeo istraživanje filtera čestica naziva Audi Urban Purifier, koji je postavljen ispred hladnjaka modela E-tron.

Filter se napaja preko promenljivog usisnika za vazduh i dizajniran je na takav način da se čestice zarobljavaju dok je omogućen protok vazduha u dovoljnoj količini da omogući hladnjaku da radi svoj posao. Ovaj projekat će trajati do 2024. godine, ali su testna vozila već prešla 50.000 kilometara, kako bi se ustanovila prava veličina filtera i njihova efikasnost.

Nova tehnologija nema uticaj na domet ili pogon, čak i prilikom toplih dana i tokom punjenja, kada je kontrola temperature od velikog značaja za snažnu bateriju koja je priključena na brzi punjač.

Ovaj sistem filtera hvata najmanje PM10 čestice (veličine 10 mikrometara, ili 0.01 milimetara). Iste veličine su i dizelske čestice o kojima se mnogo govorilo. Ali čestice te veličine sa drugačijim hemijskiim sastavom stvaraju kočnice, habanje guma, trošenje asfalta, i stariji motori, pogotovo oni bez filtera za čestice.

Do sada, pokazalo se da su ovi filteri sposobni da zaustave 100% čestica koje prolaze kroz njih. Kao i svaki drugi filter na automobilu, i ovaj se menja u regularnim servisnim intervalima, a kompjuterski program je zaključio da će tokom životnog veka, ovaj filter zarobiti oko 14,9 kilograma prašine.

I dok drugi pokušavaju da smanje emisiju sitnih čestica iz svojih automobila, Audi je otišao korak dalje i rešen je da u svoje automobile ugradi ovaj sistem koji će prikupljati štetne čestice iz vazduha. Nadamo se da će ova tehnologija uskoro biti dostupna, jer ponestaje rešenja za smanjenje zagađenja, pogotovo kod nas.

Bonus video: Kočili smo na „ćelavim“ gumama, vozili Nissan X-Trail i pronašli top kafu na pumpi

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare