Foto:Ferdi Kraling Motosport Bild GmbH/Audi

Još u martu 2015. Audijevo odeljenje za moto-sport predstavilo je LMS GT3 specifikaciju druge generacije modela R8 pre prelaska na trkačku mašinu sa V10 motorom koja je debitovala u oktobru 2018. godine. Sada je Audi Sport predstavio evo II specifikaciju svog superautomobila sa srednje postavljenim motorom, koji se smešta između verzija GT2 i GT4 u gami modela koji su namenjeni isključivo za trkačku stazu.

Unapređen za sezonu 2022., novi R8 LMS GT3 evo II dolazi sa brojnim unapređenjima, promenjena je aerodinamika automobila, šasija, kontrola proklizavanja, karakteristike motora ali i klima uređaj.

Dok je kod prethodnika pod automobila bio ključan u obezbeđivanju veće sile potiska i samim tim veće stabilnosti u krivinama, nova konfiguracija ovog modela se prevashodno oslanja na novi zadnji spojler koji obezbeđuje veći aerodinamički potisak i povećava prijanjanje. Po prvi put, vešanje modela R8 LMS GT3 ima amortizere koji su podesivi u 4 različita nivoa, a podešavanje kontrole proklizavanja takođe ima više mogućnosti nego ranije.

Foto:Ferdi Kraling Motosport Bild GmbH/Audi

Inženjeri Audi Sporta su razvili novi sistem za dovod vazduha koji omogućava bolju isporuku obrtnog momenta iz srednje postavljenog 5,2-litarskog agregata koji razvija do 585 KS, u zavisnosti od pravilnika takmičenja.

Foto:Ferdi Kraling Motosport Bild GmbH/Audi

Fotografije unutrašnjosti nisu prikazane ali znamo da je trkački R8 dobio unapređen klima uređaj za veći komfor u vožnji. Ove promene će biti primenjene na novim automobilima, ali će biti dostupne i kao deo retrofit paketa za postojeća vozila čiji vlasnici žele nova unapređenja od strane Audi Sporta.

Foto:Ferdi Kraling Motosport Bild GmbH/Audi

Ulazak u iole ozbiljno moto-sport takmičenje skuplje je iz godine u godinu, što se može primetiti i po ceni trkačkog Audija R8. Verzija koja je predstavljena pre pet godina imala je cenu od 359 hiljada evra, dok je model predstavljen 2018. koštao 398 hiljada. Tek predstavljeni R8 LMS GT3 evo II ima cenu od 429 hiljada evra ali kada se doda i porez ta brojka ide i iznad pola miliona. Dodajte još na sve to troškove mehaničara, opreme i transporta i sasvim je jasno da je savremeni moto-sport postao dostupan jedino milionerima.

Bonus video: Leteći automobil u Slovačkoj

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar