Još od svojih prvih dana, Audi A6 je uvek bio moderan i luksuzan automobil za direktore i menadžere, a generacija od 2011. godine se ne protivi tom trendu. Ako tražite polovnu poslovnu limuzinu, Audi A6 bi mogao da bude pravi izbor, ali postoje stvari koje ne treba zanemariti prilikom kupovine.
Kada je četvrta generacija Audija A6 predstavljena 2011. godine, svima je bilo jasno da se radi o dosta modernijem i kvalitetnijem automobilu od prethodnika. Ova limuzina je bila lakša, a samim tim bolja za vožnju, uz činjenicu da je smanjena i potrošnja goriva.
Iako je dosta pažnje javnosti ovaj model privukao već u izvornom limuzinskom obliku, širenje ponude ostalim karoserijskim oblicima se pokazalo kao izuzetno bitno za tržišni plasman Audija A6.
Ko je želeo više mesta pozadi, odnosno u prtljažnom prostoru, mogao je da izabere karavanski Avant sa 565-1.680 litara zapremine, a za malo više avanturistički nastrojene kupce ponuđen je Allroad quattro, a lepezu modela na istoj MLB platformi A6 dopunio je i atraktivni kupeovski rođak A7 Sportback.
Osim karoserija, bila je bogata i ponuda pogonskih sistema, jer je kupac imao izbor između brojnih TSI i TDI motora sa četiri ili šest cilindara, koji su nudili od 125 pa sve do 450 KS. Za ljubitelje performantne vožnje, bili su dostupni S i RS modeli, čija se snaga kretala od 420 pa sve do 605 KS.
U našem regionu, najpopularniji su bili dizelaši, koji su počinjali od dvolitarskog TDI agregata sa 177 KS, ali je definitivno najtraženiji bio 3.0 TDI V6, tačnije varijanta sa 204 KS i 400 Nm. Upravo taj model je na samom vrhu Dekrinog istraživanja najpouzdanijih modela, kako u svojoj, tako i u svim ostalim kategorijama.
Specifičnost Audija A6 u ovoj klasi je činjenica da ima pogon na prednjim točkovima, dok njegovi rivali iz BMW-a, Mercedesa i Jaguara imaju zadnji pogon. Neki su zbog toga i odustali od kupovine, jer smatraju da su automobili sa pogonom pozadi mnogo zabavniji za vožnju.
Ipak, A6 nudi opciju pogona na sva četiri točka (dobro poznati quattro), a činjenica je da su u svakodnevnoj vožnji čak i modeli sa prednjim pogonom sigurni i mogu da se voze u teškim uslovima na putu bez ikakvih problema. Audi A6 četvrte generacije je poznat po tome što nudi mnogo prianjanja i izvrsnu ravnotežu.
U kabinu vozač seda u dobar položaj sa puno mogućnosti podešavanja, ali visoka središnja izbočina na podu ograničava prostor za noge petog putnika, čak i kod modela sa prednjim pogonom. Međutim, prtljažnik je veliki i ima sklopivu zadnju klupu ako trebate da utovarite duže stvari.
Što se unutrašnjosti tiče, čak i najstariji modeli deluju čvrsto i funkcionalno. Uglavnom se mogu primetiti tragovi korišćenja, ali je sve čitavo i na mestu. Klasična instrument tabla donosi tipičnu Audijevu grafiku, koja je u ovom slučaju vrlo čitka i pregledna.
Ali, čak i kod ovakvih nemačkih poslovnih limuzina treba biti izuzetno oprezan. Ako je primerak za koji se interesujete opremljen automatskim menjačem, proverite da li je ulje menjano u redovnim intervalima, inače bi u budućnosti mogla da vas sačeka skupa zamena menjača. U idealnom slučaju, kod automatskih menjača S Tronic i Multitronic, ulje bi trebalo da se menja na svakih 60.000 kilometara.
Audi A6 ne pokazuje ozbiljnije nedostatke ili probleme, posebno kod mlađih godišta, a ako i ima problema, često su oni posledica neodgovarajućeg održavanja. Kod starijih primeraka, umeju da se pojave oštećenja na poprečnim ramenima, ali drugih konkretnih slabosti gotovo i da nema.
Bilo je pritužbi oko neispravnih vazdušnih jastuka i zatezača sigurnosnih pojaseva na primercima iz 2016. godine. Mali broj automobila koji su proizvedeni između 16. jula 2018. i 10. oktobra 2018. koji su bili opremljeni panoramskim staklenim krovom imaju problema sa vezivnim sredstvom koje se koristi za držanje staklenih ploča na mestu.
Audi A6 je vrhunski primerak svoje klase, pa zato pri kupovini ne treba gledati što nižu cenu. Kako piše Auto Klub, automobili ove klase ne trpe improvizacije i nemar, pa troškovi mogu neprijatno da iznenade novog vlasnika. Zato u obzir treba uzeti samo sačuvane primerke sa urednom, autentičnom i proverljivom istorijom održavanja i pređenih kilometara.
Prognoze za kupovinu polovnjaka u Srbiji nisu optimistične, a ukoliko vas zanima na kom polovnom automobilu se najčešće vraća kilometraža, pogledajte ovde.
Bonus video: Gde su nestali popusti na sajmu automobila i kakva je prva Dacia hibrid?