Na aukciji koju organizuje kuća RM Sotheby's u Milanu, 15. juna kreće licitacija za kultni trkački Alfa Romeo 155 V6 Ti DTM/ITC. Reč je o pravoj legendi, koja i dan-danas budi leptiriće u stomaku brojnim ljubiteljima i poznavaocima automobila, a o Alfistima i da ne govorimo. Trkački model iz devedestih godina spreman je da promeni vlasnika i da, za popriličnu svotu novca, novom srećniku omogući da uživa u gotovo 500 KS i činjenici da ga je vozio čuveni Nicola Larini.
Alfa Romeo je 1992. godine svetu predstavio model 155, naslednika kultnog 75 sa zadnjim pogonom i transaxle prenosom, i ostavio ogromnu prazninu u srcima Alfista, piše Auto Klub. S platformom i tehničkom osnovom sa pogonom napred preuzetim od Fiata Tipo/ Tempre, kao i Lancia Dedre, najzagriženijim Alfa entuzijastima 155 je, blago rečeno, preseo.
Međutim, godinu dana kasnije 155 počinje da se trka u popularnom DTM-u i istorija Alfe 155 se tada zauvek promenila.
Naime, iste godine Alfa Romeo je postao poslednji proizvođač koji nije nemački, a koji se kući vratio kao konstruktor u Deutsche Tourenwagen Masters (DTM) gde održao lekcije Opel Calibri DTM, Mercedesu C-klase DTM i društvu.
Uspeh začinjen svetskom slavom u automobilskom svetu, pripusuje se vozaču Nicoli Lariniju, pa Alfa Romeo 155 tako sa pravom ulazi u grandioznu trkačku istoriju marke. Sada je jedan od bolida koji su harali stazama spreman za aukciju 15. juna putem kuće RM Sotheby’s u Milanu.
Pogledajte galeriju:
Ponuđeni primerak je poslednja evolucija Alfa Romea 155 V6 TI ITC iz 1996. godine, sa 490 KS i 2,5-litarskim V6 motorom ispod haube koji se vrteo do neverovatnih 11.900 o/min, što je italijanskog monstruma s pogonom na sve točkove do 100 km/h katapultiralo za 2,5 sekundi i do maksimalnih 300 km/h.
Impresivno i danas! Ove brojke hiperautomobila postignute su ne samo zahvaljujući snazi V6 mašine, već i lakoj konstrukciji s cevastim okvirom šasije ojačanom ugljeničnim vlaknima, na šta su dodati paneli karoserije. Svu tu silu je na sva četiri točka (pogon izveden iz Lancia Delte) prenosio sekvencijalni 6-stepeni menjač, od 1995. sa polugicama na upravljaču.
Konkretni ponuđeni Alfa Romeo 155 V6 TI ITC (broj šasije #005) vozio je Nicola Larini pobedivši u Interlagosu i Mugellu, zauzevši pol poziciju u Magny-Coursu, i završivši sezonu na trećem mestu u poretku vozača.
Na kraju sezone 1996. godine automobil je vraćen u Alfa Corse, a zatim je završio u rukama dvojice italijanskih vlasnika, nakon čega je u Nemačku stigao kod sadašnjeg vlasnika 2018. godine. Vlasnik je poslednjih pet godina „masno“ plaćao stručnjake za pripremu automobila za DTM Classics i potrošio 350.000 evra, stoji u opisu automobila za aukciju.
Očekuje se da će ovaj legendarni trkački Alfa Romeo dostići cenu između 700.000 i 800.000 evra. Dakle, Alfisti, dižite kredite.
Pogledajte oglas na ovom linku gde su brojne fotografije gotovo svih detalja Alfe 155.
***
Pratite nas i na društvenim mrežama: