Podeli
tunjevina i sardina
Foto: Denis Zubchenko / Alamy / Alamy / Profimedia

Riba je zdrava, to znamo svi, i treba da bude barem jednom nedeljno na našem meniju. Ipak, podaci kažu da Srbi od morske ribe najviše konzumiraju tunu i sardinu u konzervi, pa se pitaju mnogi šta je od ta dva zdravije i bolje za ishranu.

Vitamin E i kalcijum

Sardine sadrže više vitamina E po porciji od tune, a sadrže i više kalcijuma. Vitamin E je važan za dobru cirkulaciju, a kao antioksidant se bori protiv štetnih materija u organizmu. Kalcijum je dobar za rad ćelija, pospešuje funkciju nerava i dobar je za jake kosti. Ako dnevno pojedete 170 g sardine, dobićete oko 3,5 mg vitamina E, što je oko 23 odsto preporučenog dnevnog unosa. S druge strane, da biste uneli istu tu količinu vitamina E kroz tunu, potrebno je da je pojedete dvostruko više nego sardine. Pored toga, porcija sardine sadrži oko 650 mg kalcijuma, oko 65 odsto preporučenog dnevnog unosa, dok jedna porcija tune sadrži samo 22 mg kalcijuma, pišu na sajtu Tam-fish.com.

Pročitajte još:

Opasnost zvana – živa

Živa je jedan od najčešćih toksina u ribljim proizvodima i izuzetno je štetna za sve, posebno za žene koje planiraju trudnoću, trudnice i decu. Dozvoljeni maksimalni unos žive je 1,6 μg po kilogramu telesne težine nedeljno. Mnogi ne znaju da tunjevina u proseku sadrži oko 30 μg žive u 100 g proizvoda u konzervi, a može da sadrži čak dva i po puta više. Nasuprot tome, sardine u konzervi sadrže oko 10 puta manje žive, tj. oko 3 μg u 100 g proizvoda i taj odnos je više ili manje konstantan.

Vitamin K

I iako se čini da sardine vode u odnosu na tunu, to nije sasvim tako. Ako vam nedostaje vitamina K, znajte da njega ima više u tunjevini. On je vrlo važan za zgrušavanje krvi kod povreda, ali i za izgradnju hrskavice i kostiju. A jedna porcija tune sadrži oko 75 µg vitamina K, što je oko 60 odsto preporučenog dnevnog unosa za većinu žena, dok jedna porcija sardine ima samo 4,4 µg.

I kad se sve sagleda, nije teško zaključiti da je sardina bolji izbor, uprkos tome što ima manje vitamina K od tune. Taj manjak možete da nadomestite ako jedete više kelja, kupusa, spanaća, brokolija, a pritom ovo povrće odlično ide uz sardinu.

BONUS VIDEO:

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Komentari

Vaš komentar