Istina o uljima: Koje je zdravo za salate, a koje za prženje

Podeli:
najzdravija ulja za kuvanje
Foto: YAY Media AS / Alamy / Alamy / Profimedia

Gledate da se hranite što zdravije, ali niste sigurni koja je vrsta ulja najbolja za ishranu. Brojna ulja su dobra za naš ogranizam, ali vrlo je važno da li, recimo, pržite na maslinovom, kuvate na suncokretovom ili pečete na ulju od koštica grožđa.

Iako je uveliko simbol zdrave ishrane, maslinovo ulje nije jedina opcija. Takođe, nije jednostavno izdvojiti samo jednu vrstu ulja kao najbolju jer su neka ulja zbog svojstva bolja za salate, neka za prženje, neka za pečenje, pišu na sajtu Self.com

Kokosovo ulje

Kokosovo ulje višestruko je korisna namirnica i najbogatiji poznati izvor srednjeg lanca masnih kiselina (MCFA). One regulišu probavu i daju telu energiju. Kokosovo ulje bogato je zdravim zasićenim mastima i antioksidantima. Pospešuje rad mozga, jača imunitet i omogućava pravilan rad štitne žlezde.

View this post on Instagram

It may be time for an oil change. Home cooks have so many options of cooking oils to bake, sauté, and drizzle. What are some of your favorite oils? I think the most important considerations are flavor, health factor, and smoke point. Smoke point is the point the oil starts burning. Here’s some info about the oils and there smoke points. 1. Avocado 520° *PROS- May reduce arthritis symptom*CONS-It’s expensive 2.Sesame 350° *PROS-May relieve anxiety and boosts dental health * CONS-High in calories 3.Grape seed 420° *PROS-May prevent high blood pressure *CONS-Expectant mothers and people on blood thinners should consult a dr. first 4.Olive 375° *PROS-Linked to better heart health *CONS-High in calories 5. Coconut 350° *PROS-May improve brain health and increase energy *CONS-May cause stomach issues 6. Corn 350° *PROS- It’s an anti-inflammatory *CONS-Linked to allergies 7. Canola 400° *PROS-May reduce the risk of cancers and cancer growth *CONS-Most are genetically modified #rihomecookin #ricooking #homecooking #cookingoils #oils #smokepoint #oliveoil #avocadooil #cornoil #canolaoil #seasmeoil #coconutoil #grapeseedoil #ediblerhody #riliving #riliving⚓️ #fernfarm55

A post shared by Fern Farm? (@fernfarm55) on

Tačka dimljenja rafinisanog kokosovog ulja iznosi 232 °C, dok je tačka nerafinisanog kokosovog ulja 177 °C. Ovo ulje, koje je na sobnoj temperaturi u čvrstom obliku, hrani pruža posebnu aromu.

Najbolje je za kuvanje, dinstanje, prženje.

Nije preporučljivo za salate.

Ekstra devičansko maslinovo

Bogato je zdravim mastima koje su odlične za srce, poboljšavaju zdravlje krvnih sudova i sprečavaju stvaranje krvnih ugrušaka. Ono pomaže u snižavanju krvnog pritiska i ima protivupalna i brojna druga pozitivna svojstva.  Ipak, za razliku od ostalih vrsta maslinovog ulja, ekstra devičansko počinje da dimi na znatno nižoj temperaturi, oko 150 stepeni, što znači da nije dobro za prženje i pečenje iznad ove temperature.

Najbolje je za dinstanje i kuvanje na pari.

Nije preporučljivo za pečenje i prženje na visokim temperaturama.

Avokado

Ulje avokada dobro je hladno u salatama, umacima ili napicima, ali i za pripremu tople hrane. Sadrži visok nivo oleinske kiseline, masne kiseline sa mnogo zdravstvenih koristi. Iako je tek odskoro popularno među kulinarima, već osvaja posebnim šmekom. Ima visku tačku dimljenja, kao i neutralan ukus, mada nije hemijski obrađeno kao, recimo, ono uljane repice. Cena je malo skuplja ali ako buste da izbegnete rafinisanu hranu, ovo je sjajna alternativa.

Najbolje je za prženje

Nije preporučljivo za ekonomično kuvanje

Suncokret

Najrasprostranjenije u našoj kuhinji, ulje suncokreta je veoma bogato vitaminom E i dobro je za zdravlje arterija i srca. Ovaj vitamin ima snažan antioksidantni efekat, dobar je za prevenciju starenja ćelija, stimuliše imunosistem i obezbeđuje normalan razvoj nerava.
Suncokretovo ulje je izvor polinezasićenih masti i vitamina A, koji utiče na rast kostiju i zuba, sprečava infekcije. Preporučuje se osobama sa arterosklerozom i hipertenzijom.

Najbolje je za prženje i dinstanje.

Nije preporučljivo za salate.

Pročitajte još:

Semenke grožđa

Ulje od semenki grožđa je jako dobro za imunitet, a stručnjaci preporučuju minimum 20 g dnevno. Ovo ulje sadrži značajne količine vitamina E, minerale kao što su cink, bakar, selen i procijanidin, koji usporava starenje. Ovo ulje je dobro za prevenciju vaskularnih oboljenja, poput arteroskleroze. Pokazalo se da osobe koje žive u područjima gde se učestalo koristi ovo ulje nemaju toliko problema sa kardiovaskularnim oboljenjima ili bolestima nervnog sistema, a antioksidanti u ovom ulju zaustavljaju degenerativne procese na mozgu kod starijih. Ovo ulje je dobro i za one koji imaju problema sa vidom i cirkulacijom.

Najbolje je za salate.

Nije preporučljivo za prženje.

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Komentari

Vaš komentar