Foto:EPA-EFE/SASCHA STEINBACH

Za obožavaoce muzičkih striming servisa prošle nedelje stigla je lepa vest - Spotify je konačno stigao u Srbiju, čime je naša država dobila još jednu platformu na kojoj može da sluša muziku i omiljene muzičke izvođače.

Dolaskom Spotifija, međutim, Srbija je postala jedna od relevantnih država koja sada može da utiče na plasiranje velikih muzičkih zvezda na najvećim top lestvicama širom sveta i da ravnomerno učestvuje u određivanju brojki koje u muzičkoj industriji znače sve – ko će imati broj jedan hit? 

PROČITAJTE JOŠ

Kada otvorite mobilnu aplikaciju, videćete tri kartice: Početna, Pretraga i Vaša biblioteka. Dodirom na Search možete da tražite umetnike, pesme ili naslove podcasta. Možete da odredite koju od tih kategorija tražite, ali Spotify sam radi puno sortiranja za vas.

U suštini, funkcioniše slično kao i Deezer – konkurentna muzička aplikacija. Razlike između ove dve aplikacije ipak postoje.

Pored toga što na Spotifiju možete raditi, slušati i gledati sve ono što i na Deezeru, Spotifaj nudi specijalne pogodnosti za svoje korisnike, odnosno: objašnjenje pesama.

Šta to zapravo znači?

Ukoliko slušate pesmu svog omiljenog umetnika, uz pomoć Spotifaja možete saznati i koja je ideja i poruka pesme, odnosno, čime je umetnik kog slušate bio inspirisan. Tako će vam Spotifaj objasniti da je novi duet Lejdi Gage nastao tokom njenog procesa „izlečenja“ od traume koju je preživela, ili će vam reći da je nova pesma Tejlor Svift posvećena njenom bivšem high – profile dečku sa kojim se zabavljala u određenom periodu svoje karijere.

Pored toga, Spotifaj nudi i vertikalne muzičke spotove, odnosno, video snimke koji su specijalno dizajnirani za ovu aplikaciju, a koje ne možete pogledati nigde drugde. Zaboravite na oficijalne muzičke videe koje možete pronaći na Jutjubu i prepustite se potpuno novom načinu slušanja muzike i gledanja muzičkih spotova.

Takvu opciju, na primer, Deezer nema.

Ukoliko ste, s druge strane, opsednuti muzikom, brojkama, top listama i čeznete da vidite svog omiljenog artista na vrhu, Spotifaj i tu nudi prednost. Kada je u pitanju Bilboardova muzička lestvica, inače najuticajnija muzička lestvica na svetu koja sasvim sigurno određuje ko je „hot“ umetnik današnjice, važno je napomenuti da je ova striming platforma možda najrelevantnija za njeno pravovremeno plasiranje.

U kreiranju svojih lestivca, Bilboard broji „žive“ prodaje kopija albuma i singlova, ali i strimove na muzičkim platformama, od čega je najrelevantniji Spotifaj – što zapravo znači da ukoliko strimujete (prim. aut. slušate) određenu pesmu, album ili umetnika, ta pesma, album ili umetnik će imati više šansi da se nađe na prom mestu pomenute lestvice.

Postoji i zasebno kreiranje lestivca za određenu državu, tako da sada, baš pomoću Spotifaja, možete učiniti da Kanje Vest ili Dua Lipa budu najslušaniji umetnici u Srbiji.

Kada na trenutak stavimo po strani Deezer ili Spotifaj, Apple Music se nalazi na sredini, ili možda čak na kraju. On je, baš poput Spotifaja u Srbiju stigao tek nedavno – a ima slične, ili gotovo iste karakteristike kao Deezer.

Pratite portal Nova.rs i na društvenim mrežama InstagramFejsbuk Tviter.

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar