Podeli
Foto: Printscreen/Instagram/bakaprase

"Jedna je stvar ako su pesme i snimci spontani i duhoviti, a drugo je ako neko to shvati kao neku vrstu biznisa i na osnovu toga što ima mnogo lajkovala i ne znam ni ja čega zarađuje novac. To nije toliko simpatično, nije simpatično pokušavati da zaradiš na nesreći", govori psiholog Žarko Trebješanin za Nova.rs, komentarišući domaće izvođače koji usred pandemije snimaju muziku o koronavirusu.

Naime, tokom prethodnih mesec dana svedoci smo mnogobrojnih pokušaja, kako domaćih, tako i stranih javnih ličnosti da razvesele svoju publiku i mnogobrojne mase koje se trenutno nalaze u izolaciji ili karantinu zbog pandemije koronavirusa.

Najsvežiji primer dobre zabave i kreativnog apela jesu domaće javne ličnosti poput pop pevačice Tijane Dapčević i pevača Darka Rundeka, koji su izmenili tekstove svojih popularnih pesama kako bi fanovima skrenuli pažnju na važnost izolacije i lične higijene u trenutku epidemije.

Tako je Tijana Dapčević obradila svoju pesmu “Reset”, te je prepravila originalnu numeru u duhovite stihove koji se odnose na novonastalu situaciju i video objavila na svom Instagramu.

“Izolacija, nemoj izlaziti iz kuće, ako ne moraš. Ne zaboravljaj, stavi maščicu na facu, ruke zapiraj. Ubrusom sad sve brišem po kući, sve kupila sam, imaće i unuci, korona se tu neće zavući, gomilam sve, frižider će mi pući”, glasi tekst pesme koju je otpevala.

Pored nje, slično je uradio i pevač Darko Rundek, koji je izmenio tekst svoje pesme “Ruke” i apelovao na fanove širom regiona da povedu više računa o ličnoj higijeni.

Rundek u video poruci peva umesto “to što svira to su ruke” – “to što perem to su ruke”.

On je uz video napisao sledeću poruku: “Ovaj refren traje 20 sekundi, ako ga pjevušite u glavi ili na glas. To je taman vrijeme potrebno da ih dobro operete”.

Ovakvih primera je mnogo – pogotovo u Holivudu. Mnoge javne ličnosti nalazile su kreativne načine kojima bi uveselile publiku – držeći karantinske koncerte, internet predstave i stendap nastupe, ali je sa druge strane bilo i onih koji su surovo pokušavali da zarade na trenutnoj situaciji koja za mnoge građane i građanke nije nimalo prijatna.

Primer toga je, mnogi bi rekli, skandal majstor – Baka Prase.

Iako se jutjuber Bogdan Ilić poznatiji kao Baka Prase na samom početku spota za pesmu “Korona” ogradio time da je pesma, kako kaže, snimljena radi zabave i dobrog raspoloženja – neizostavna je činjenica da sam video služi kao dobro osmišljen marketing za njegove “šaim se maske”, za koje je svojevremeno govorio da “štite od virusa”.

Poznati jutjuber u spotu za pesmu “Korona” koristi terminologiju koja je tokom epidemije koronavirusa postala uobičajena, pa tako peva o asepsolu, apoteci, zaštitnim maskana za lice, taolet papiru, prodavnicama i svemu onome što nam je postalo svakodnevnica u vanrednom stanju.

Upravo o ovakvim pojavama na domaćoj sceni govorio je psiholog Žarko Trebješanin, koji za Nova.rs govori o različitim vrstama humora, navodeći da pokušaj zarade od trenutne situacije može biti okarakterisan kao, kako kaže, primitivan.

Foto: N1

“Ljudi imaju potrebu da reaguju na ovakvu situaciju koja je pre svega izuzetno stresna. Postoji vanredno stanje, strah od virusa, bolesti i smrti. To ljudi pogađa i imaju potrebu da nađu oduška – verovatno i svi mi primamo te razne poruke koje su manje ili više duhovite”, govori on za naš portal i dodaje:

“Nebitno je da li se radi o video klipovima, montažama itd. Ima tu jako dobrih stvari, jako inteligentnih duhovitih komentara. To je u redu, tu se vidi neka vrsta savremene, usmene kulture koja nije tako usmena – to su montaže, filmovi, nasnimavanje na poznate filmove, sada se sve to dovodi u kontekst korone. Ipak, bitno je razlikovati – jedna je stvar ako je to spontano i duhovito, a drugo je ako nego to shvati kao neku vrstu biznisa i na osnovu toga što ima mnogo lajkovala i ne znam ni ja čega zarađuje novac. To nije toliko simpatično, nije simpatično pokušavati da zaradiš na nesreći. To može biti ne mnogo duhovito i može se okarakterisati kao primitivno”, zaključio je Trebješanin za Nova.rs.