Glumac Miloš Biković kaže za N1 da je priča koja se potegla o potkupljenim ekoaktivistima u seriji "Južni vetar" - "potpuno besmislena", da se radi o fiktivnim likovima, za koje se, dodaje, kasnije ispostavi da uopšte nisu potkupljeni. "Da je iko gledao epizodu do kraja, video bi da to o korupciji nije istina", izjavio je.

Nedavno su ekološki aktivisti i građani Gornjih Nedeljica, koji se protive iskopavanju litijuma i Bora u tom kraju, reagovali na scene iz serije „Južni vetar“.

Narodni poslanik Aleksandar Jovanović Ćuta obratio se nedavno jednom od glavnih glumaca u seriji Milošu Bikoviću a povodom epizode te serije u kojoj jedan od likova, Amerikanac, prikazuje ekološke aktiviste kao podmitljive, a o čemu se podigla diskusija na društvenim mrežama. „Pošto se u seriji ‘Južni vetar’ pominje litijum, ja sam došao ovde da te pozovem, pre svega u ime meštana Gornjih Nedeljica da dođeš tamo i da ih podržiš kao tvoje kolege“, naveo je Aleksandar Jovanović Ćuta Bikoviću. Biković mu je odgovorio da se što se tog projekta (Jadar) tiče da se on jasno i nedvosmisleno izjasnio, da on nema dilemu kada je u pitanju čist vazduh i zdrava životna sredina.

Na pitanje da li je u seriji poslata politička poruka pominjanjem Gornjih Nedeljica i litijuma, Biković kaže:

„A koja bi to politička poruka bila s korumpiranim poslanikom vladajuće stranke koji je narkoman, da želimo da šaljemo političke poruke. Ili Maraš koji kao kriminalac ulazi u politiku. Mi treba da podsećamo na stvarnost da bismo gledaocu bili zanimljivi. Ako mi šaljemo te poruke, onda bi trebalo da nas uhapse jer smo prikazali poslanika kao kriminalca – to je fikcija, to je mašta“.

Posebno je, dodaje, besmislen deo sa aktivistima i građanima.

„Prvo, građane niko nije pomenuo, pomenuti su eko aktivisti i neke stranke zelenih, koje ne postoje. Drugo, nigde nije pokazano da su oni korumpirani. To je laž koju jedan lik plasira drugom i to se posle toga, da je iko gledao do kraja, video da to nije istina. Sad, da li fiktivni lik laže o nekom, pa ako ćemo dotle da idemo s cenzurom, mislim…“, izjavio je Biković u Novom danu.

Miloš Biković Foto:Nova.rs

Ipak, mnogima je zapalo za oko da rečenice koje se izgovaraju u seriji podsećaju na rečenice vlasti kada su u pitanju Gornje Nedeljice, pa se pomislilo da je to slanje iste poruke samo kroz igrani format.

„Ja to razumem, ali u tom smislu bismo morali da izbrišemo sve rečenice, jer negde sve rečenice liče na neke nekad izgovorene“, rekao je.

Nekima je zasmetalo to što se pominju Nedeljice, koje zaista postoje, i tema litijuma, koja je aktuelna. Aktivista iz Gornjih Nedeljica Zlatko Kokanović rekao je tom prilikom za N1 da su meštani ovog sela u dolini Jadra prozvani, etiketirani i ugroženi epizodom serije „Južni vetar“ u kojoj se spominje potkupljivanje aktivista koji se bore protiv litijuma.

„I zato mi nismo prikazali da su oni korpumpirani, već da to plasira neki lik kao laž. Da smo prikazali te aktiviste kako uzimaju novac, mogao bih da razumem da se neko naljuti, ali pošto se to nije desilo, pokazali smo da, iako se to govori, to nije tačno“, naglasio je Biković.

Objašnjava i da snimanje serije nije lak proces.

„Mi stvarno ne možemo time da se bavimo, ne možete baš da mislite o svemu i da predvidite svaku vrstu ovakve reakcije, koja nije temeljena na argumentima i racionalnom mišljenju. Razumem da neko može da bude ogorčen, jer je tema aktuelna, ali ja sam se davno izjasnio da mi nemamo mogućnost kad jednom uništimo našu prirodu, da je recikliramo ili obnovimo. Proći će godine i pokolenja će umirati od boleština“, rekao je glumac.

Dodaje i da ukoliko od neke tehnologije možemo da profitiramo, a da ne upropastimo prirodu, treba je uvesti.

„Ako to nije moguće, onda to ne treba raditi“, zaključio je.

BONUS VIDEO: Biković o poslu, devojci i ratu Rusije i Ukrajine